Lamborghini Sián Roadster: 785 CP aspirați, 34 CP electrici și un preț de 3 milioane de euro

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 11.07.2020 - 11:24

”Fulgerul” hibrid lovește a doua oară în curtea Automobili Lamborghini. Producător din Sant'Agata Bolognese a dezvoltat o ediție limitată, decapotabilă, a supercar-ului electrificat Sián Coupé. Sián Roadster va fi produs doar în 19 exemplare. Dar, toate au fost deja vândute.

SHARE

Cel mai puternic motor aspirat Lamborghini: V12 de 6.5 litri și 785 cai putere. Motor electric, integrat în transmisie, de 34 de cai putere. Putere totală de 819 cai putere. Accelerație 0 – 100 km/h, în sub 2,9 secunde. Viteză maximă de peste 350 km/h.

Lamborghini Sián Roadster (în dialectul local bolognez, Sián înseamnă ”fulger”) reinterpretează designul futurist al coupé-ului, dar, ca un adevărat roadster, adaugă noi senzații prin intermediul habitaclului deschis. Privit de sus, Sián Roadster evocă liniile emblematice, de periscop, din care s-a inspirat primul Countach, care pornesc în diagonală, de la locurile din față către spate, culminând cu fantele aerodinamice din spatele șoferului și pasagerului. Contururile lungi, sculptate, ale Sián și aripile aero caracteristice conferă Sián Roadster un profil inconfundabil de puternic. Iar partea frontală, foarte joasă, a mașinii, cu spliter integrat din fibră de carbon, adăpostește farurile emblematice Lamborghini în formă de ”Y”.

Designul pur și neîngrădit al supercar-ului hibrid decapotabil este o declarație clară a eficienței aerodinamice și a tehnologiei optimizate a mașinii. Fluxurile de aer sunt direcționate prin spliterele din față și prin capota frontală, prin fantele laterale de aer și peste spoilerul din spate, fără pierderi de eficiență aerodinamică din cauza designul fără acoperiș rigid. Paletele de răcire activă din spate folosesc tehnologia unică de știință a materialelor patentată de Lamborghini: funcționarea paletelor este declanșată de reacția elementelor din materiale inteligente la temperatura generată de sistemul de evacuare, determinându-le să se rotească și asigurând o soluţie de răcire elegantă și ușoară.

Partea din spate a mașinii, extremă și puternică, încorporează designul evocator al Lamborghini, incluzând șase blocuri optice hexagonale, inspirate de la Countach. Eleronul din spate este integrat în profil și se extinde numai în timpul mersului, pentru a îmbunătăți performanțele.

Super-rapid pe asfalt, eco în parcare

Sistemul hibrid al Sián Roadster oferă cea mai mare putere posibilă prin cea mai ușoară soluție, combinând un benzinar V12 cu un propulsor electric și un sistem electric pe 48 de volți. Motorul electric care generează 34 de cai este încorporat în cutia de viteze, pentru a oferi un răspuns imediat și o performanță îmbunătățită, dar poate suporta integral și manevrele la viteză mică, precum mersul cu spatele și parcarea.

Sián Roadster oferă aplicația inovatoare de supercapacitare Lamborghini, o tehnologie în premieră mondială, care stochează de zece ori puterea unei baterii litiu-ion. Situat în peretele care desparte habitaclul de motor, supercapacitorul asigură o distribuție perfectă a greutății. De trei ori mai puternic decât o baterie de aceeași greutate și de trei ori mai ușor decât o baterie care produce aceeași putere, sistemul electric cu supercapacitor și e-motor cântărește doar 34 de kilograme, oferind astfel un raport remarcabil  greutate / putere, de 1,0 kg / CP. Fluxul de putere simetric asigură aceeași eficiență atât în ciclurile de încărcare, cât și în cele de descărcare.

Motorul V12 încorporează valve de admisie din titan și dezvoltă 785 CP, la 8.500 rpm. Iar cu cei 34 CP suplimentari ai sistemul hibrid, Sián Roadster oferă un total de 819 CP și atinge o viteză maximă de peste 350 km / h.

Lamborghini Sián Roadster încorporează un sistem de frânare regenerativ, extrem de sofisticat. Comportamentul simetric al supercapacitorului, care, contrar bateriilor Li-Ion normale, poate fi încărcat și descărcat cu aceeași putere, încarcă complet sistemul de stocare a energiei de fiecare dată când automobilul frânează. Energia stocată oferă un impuls de putere disponibil imediat, precum tehnologia KERS din Formula 1, ceea ce permite șoferului să beneficieze imediat de un cuplu crescut la accelerare, până la viteza de 130 km/h când motorul electric se deconectează automat, îmbunătățind manevrabilitatea și făcându-l cu peste 10% mai rapid decât o mașină fără acest sistem.

Sistemul inovator oferă, de asemenea, accelerare instantanee la viteze reduse, cu forța de tracțiune îmbunătățită, asigurată de combinația dintre motorul V12 și sistemul hibrid. Sián Roadster accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2,9 secunde.

Abia prezentat, Sián Roadster va fi produs în doar 19 exemplare. Prețul supercar-ului hibrid decapotabil este de circa 3 milioane de euro. Dar, nu vă faceți probleme, toate au fost deja vândute.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -