sâmbătă 25 octombrie
EUR 5.0835 USD 4.3789
Abonează-te
Newsweek România

FOTO Incursiune pe plaja exclusivistă a bunicuțelor motorizate, la a 75-a aniversare

Data publicării: 25.10.2025 • 16:43
HISPANO-SUIZA H6C NIEUPORT-ASTRA TORPEDO
HISPANO-SUIZA H6C NIEUPORT-ASTRA TORPEDO
HISPANO-SUIZA H6C NIEUPORT-ASTRA TORPEDO
HISPANO-SUIZA H6C NIEUPORT-ASTRA TORPEDO
HISPANO-SUIZA H6C NIEUPORT-ASTRA TORPEDO
HISPANO-SUIZA H6C NIEUPORT-ASTRA TORPEDO
FERRARI 312 T2
FERRARI 312 T2
FERRARI 250 GT SWB CALIFORNIA SPIDER COMPETIZIONE
FERRARI 250 GT SWB CALIFORNIA SPIDER COMPETIZIONE
MAYBACH SW38 SPOHN SPORT ZWEISITZER
MAYBACH SW38 SPOHN SPORT ZWEISITZER
BENZ 21-80 PRINZ HEINRICH RENN WAGON - 1910
BENZ 21-80 PRINZ HEINRICH RENN WAGON - 1910
BUGATTI TYPE 101C-X ROADSTER - 1965
BUGATTI TYPE 101C-X ROADSTER - 1965
INVICTA 4½ LITRE S TYPE CORSICA DROPHEAD COUPÉ
INVICTA 4½ LITRE S TYPE CORSICA DROPHEAD COUPÉ
MASERATI 200SI FANTUZZI OPEN SPORTS RACER
MASERATI 200SI FANTUZZI OPEN SPORTS RACER
SIATA 208 CS BALBO COUPE - 1953
SIATA 208 CS BALBO COUPE - 1953
SHELBY COBRA 427
SHELBY COBRA 427
MAYBACH SW38 SPOHN SPORT ZWEISITZER
MAYBACH SW38 SPOHN SPORT ZWEISITZER

Dacă Concorso d’Eleganza Villa d’Este este cel mai prestigios şi încărcat de tradiție eveniment dedicat automobilelor de epocă din Europa, Pebble Beach Concours d’Elegance este omologul său de peste ocean.

Anul acesta exclusivistul loc de întâlnire al colecționarilor de bunicuțe motorizate din SUA a împlinit venerabila vârstă de 75 de ani. Iar la petrecerea din luna august s-au prezentat 229 de bijuterii pe patru roți, inclusiv 55 din 22 de țări din întreaga lume.

Din 1950, colecționarii de mașini din America, dar și din întreaga lume, își dau întâlnire la Pebble Beach Concours d’Elegance, unde faimosul teren de golf cu 18 găuri Pebble Beach Golf Links este scena, iar Oceanul Pacific servește drept fundal.

Ca și Concorso d’Eleganza Villa d’Este, Pebble Beach Concours d’Elegance nu este un eveniment de motorsport sau și de motorsport (cum se întâmplă la Festivalul Vitezei de la Goodwood, Marea Britanie), ci unul despre eleganța pe patru roți. Automobilele sunt jurizate pentru stilul și meritul lor tehnic, precum și pentru istoria, originalitatea și acuratețea conservării sau restaurării lor.

HISPANO-SUIZA H6C NIEUPORT-ASTRA TORPEDO

Anul acesta, cea de-a 75-a ediție a Pebble Beach Concours d’Elegance s-a desfășurat între 13 și 17 august.

229 de mașini, 55 din 22 de țări din întreaga lume și 174 din 31 de state americane, au intrat în cursa pentru premii.  Cel mai râvnit trofeu, „Best of Show“, a fost câștigat de o Hispano-Suiza H6C Nieuport-Astra Torpedo din 1924, prezentat de Penny și Lee Anderson Sr. din Naples, Florida.


FERRARI 312 T2

„Această Hispano-Suiza a bifat toate cerințele posibile (…) Baza este avansată din punct de vedere tehnic. Caroseria este meticulos lucrată manual, ușoară și frumoasă. A fost comandată special de renumitul pilot, atlet și inventator André Dubonnet, descendentul celebrului pasionat de aperitive Joseph Dubonnet, care a concurat cu ea atât la Targa Florio, cât și la Coppa Florio“, a declarat președintele concursului, Sandra Button.

„Un proprietar ulterior i-a adăugat praguri mașinii, dar familia Anderson a căutat să readucă mașina la forma sa originală, astfel încât să puteți vedea și aprecia cu adevărat forma sa de torpilă“, a explicat Sandra Button.

FERRARI 250 GT SWB CALIFORNIA SPIDER COMPETIZIONE

Cunoscută sub numele de „Torpila Tulipwood“, mașina este de fapt construită din benzi de mahon, fiecare sculptată individual în formă și unită la nervurile interioare prin 8.500 de nituri. Se pare că initial, când a fost construită, caroseria a cântărit doar 74 de kilograme.

Luptă grea, pentru trofeu „Best of Show“ din acest an

Lupta din acest an pentru trofeu „Best of Show“, câștigat de Hispano-Suiza H6C Nieuport-Astra Torpedo, a fost grea. 

SHELBY COBRA 427

Printre adversari s-au aflat, de exemplu, un Maybach SW38 Spohn Sport Zweisitzer din 1939, prezentat de Dana și Patti Mecum din Geneva Lake, Wisconsin, un model Invicta 4½ Litre S Type Corsica Drophead Coupé din 1933, prezentat de SBH din Riffa, Bahrain, și un Maserati 200SI Fantuzzi Open Sports Racer din 1956, prezentat de Phillip Sarofim din Beverly Hills, California.

75 de ani de Formula 1

Cea de-a 75-a ediție a Pebble Beach Concours d’Elegance a fost și scenă pentru aniversarea a 75 de ani de Formula 1. Cum Ferrari e sinonim cu Formula 1, fiind singurul constructor care a luat startul în toate cele 75 de sezoane și care a câștigat 15 titluri, vedetă a fost monopostul Ferrari 312 T2 (șasiu 026) cu care celebrul pilot Niki Lauda a alergat în 1976.

MAYBACH SW38 SPOHN SPORT ZWEISITZER

Lauda, ​​campion mondial în 1975, a început sezonul F1 1976 la volanul noului Ferrari 312 T2 (șasiu 026), câștigând Marele Premiu din Belgia și Monte Carlo și terminând pe podium în Spania și Suedia.

La Marele Premiu al Germaniei de la Nürburgring, Lauda a trecut la o versiune puțin mai avansată a mașinii (șasiu 028).

În acea dimineață, 1 august 1976, cerul era o pânză cenușie, în timp ce ploaia stropea constant, îmbibând pista și punând la îndoială modul în care se va desfășura cursa. Cu toate acestea, cu câteva momente înainte start, cerul s-a înseninat încet, iar lumina soarelui a strălucit, pregătind scena pentru o cursă care nu va fi uitată curând.

BENZ 21-80 PRINZ HEINRICH RENN WAGON - 1910

Piloții au pornit în viteză de pe grilă, dar în curând majoritatea dintre ei, inclusiv Lauda, ​​au intrat la boxe pentru o schimbare a anvelopelor. Lauda a început apoi să accelereze și era în frunte când, apropiindu-se de un viraj brusc la stânga, a pierdut controlul. Ferrari-ul său a luat foc, iar Lauda a suferit arsuri grave.

Dar doar șase săptămâni mai târziu, însă, încă cu răni de la arsuri, Lauda a urcat eroic la volanul monopostului 026 pentru Marele Premiu al Italiei de la Monza și a terminat pe locul 4.

BUGATTI TYPE 101C-X ROADSTER - 1965

Restul sezonului, el și James Hunt s-au luptat cu dinții până la ultima cursă de la Fuji, în Japonia, care a început cu Lauda la trei puncte în față. Această cursă a început pe ploaie torențială, iar după un tur, Lauda a intrat la boxe spunând: „Există lucruri mai importante decât Campionatul Mondial“.

Hunt a continuat și a reușit să termine pe locul 3, depășindu-l astfel pe Lauda cu un punct în lupta pentru titlul mondial.

Lauda a concurat, de asemenea, cu 026 în primele două curse ale sezonului 1977, înainte de a trece la o mașină nouă și a câștiga al doilea său Campionat Mondial.

Un Ferrari 250 GT SWB California Spider Competizione din 1961, cea mai scumpă mașină: peste 25.000.000 $

Gooding Christie’s, casa oficială de licitații a Concursului de Eleganță de la Pebble Beach pentru a 21-a oară, a încheiat licitațiile de la cea de-a 75-a ediție a evenimentului cu încasări-record, de peste 127 de milioane de dolari.

Mai multe recorduri mondiale importante au fost stabilite pe parcursul celor două zile de licitații de la Pebble Beach 2025, inclusiv cea mai valoroasă mașină licitată vreodată de Gooding Christie’s, un Ferrari 250 GT SWB California Spider Competizione din 1961 care s-a vândut cu peste 25 de milioane de dolari.

INVICTA 4½ LITRE S TYPE CORSICA DROPHEAD COUPÉ

Ferrari-ul 250 GT SWB California Spider Competizione din 1961 adjudecat la Pebble Beach este doar a 20-a mașină vândută vreodată cu peste 20 de milioane de dolari la o licitație publică, a 13-a cea mai scumpă mașină vândută vreodată la o licitație și al 13-lea California Spider vândut cu peste 10 milioane de dolari.

Acesta a crescut recordul modelului Ferrari California Spider de la 16.288.000 de euro (18.649.760 de dolari) plătiți pentru un Ferrari 250 GT SWB California Spider din 1961, șasiu 2935GT, la licitația Rétromobile Artcurial de la Paris în 2015. Acest California Spider a făcut parte din Colecția Baillon.

60 de ani de Shelby Cobra 427

Plaja exclusivistă a bunicuțelor motorizate din Monterey County, California, a fost în acest an și scena aniversării a 60 de ani a, probabil, una dintre cele mai intimidante mașini sport.

Numit după motorul Ford de 427 de inci cubi (6.997 centimetri cubi) care l-a propulsat pentru a domina cursele SCCA și a stabili un standard de performanță care a rezistat ani, „Big Block Cobra“ a câștigat statutul de icoană în rândul pasionaților încă din ziua în care a fost introdus.

MASERATI 200SI FANTUZZI OPEN SPORTS RACER

Pentru a marca cum se cuvine această aniversare, Shelby Cobra a avut dedicată cu clasă la Concursul de Eleganță de la Pebble Beach din acest an.

Carroll Shelby, o legendă în lumea automobilelor, este cunoscut pentru munca sa inovatoare în domeniul mașinilor sport de înaltă performanță, precum Ford GT40, câștigător la Le Mans, dar și-a făcut simțită prezența inițială ca pilot de curse, câștigând numeroase curse, inclusiv ultima cursă de la Pebble Beach, triumfând la Le Mans și concurând în Formula 1.

SIATA 208 CS BALBO COUPE - 1953

Shelby Cobra a apărut în 1962, combinând un șasiu AC Ace cu motor Ford V8 de 260 de inci cubi (4.260 cmc), cu un motor mai mare, de 289 de inch cubi (4.735 cmc).

Iterația supremă, Shelby Cobra 427 - cu un șasiu nou, suspensie cu arcuri elicoidale și un motor puternic de 427 de inci cubi (6.997 cmc)  - a fost introdusă în 1965. „Big Block“-ul dezvolta între 425 și 485 de cai putere, în funcție de versiunea de Cobra. 

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră