IAA 2019 Adio, OnStar! Hello, OpelConnect!

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 12.09.2019 - 10:33

Opel a fost primul producător de mașini accesibile care a integrat la bordul modelelor sale un asistent personal digital. Cum, în urma achiziției Opel de către Grupul PSA, însă, serviciul OnStar a rămas la General Motors, la IAA 2019, Opel a lansat un nou asistent – OpelConnect.

SHARE

Apel de urgență, apel de defecțiune și informații despre starea autovehiculului, deschidere și închidere cu smartphone-ul și comenzi de la distanță, navigație în timp real, planificare trasee călătorie. OpelConnect, noul asistent personal digital de la bordul modelelor Opel este pregătit să-i conecteze și să-i protejeze pe șoferi și pasageri. Serviciile OpelConnect și numeroase informații pot fi accesate cu ajutorul ecranului tactil color al sistemului de infotainment de la bordul autovehiculului (compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto) sau prin aplicația pentru smartphone myOpel.

Sistemul este disponibil pentru diverse modele Opel, de la noul Corsa, Crossland X și Grandland X până la Combo Life, Combo Cargo, Zafira Life și Vivaro. OpelConnect este inclus în dotarea standard a autovehiculelor Opel dotate cu sistemele de infotainment Multimedia Navi și Multimedia Navi Pro, precum și a noului Corsa-e și Grandland X Hybrid4, iar, ca opțiune, costă 300 de euro, TVA inclusă, în Germania.

Asistență imediată și prezentare a stării autovehiculului

În cazul declanșării airbagurilor sau a pretensionatoarelor centurilor de siguranță în urma unui accident, un apel de urgență este efectuat automat către centrul local de preluare a apelurilor de urgență (PSAP – serviciu disponibil în statele UE și EFTA). Dacă nu primește niciun răspuns din autovehicul, PSAP trimite serviciilor de intervenție detalii despre accident, inclusiv ora incidentului, locația autovehiculului implicat în accident și sensul de deplasare.

Un apel de urgență poate fi inițiat și manual prin apăsarea pentru mai mult de două secunde a butonului SOS roșu de pe plafon, deasupra oglinzii retrovizoare.

Un apel de defecțiune îl pune pe șofer în legătură cu serviciul de mobilitate Opel. Informații importante, cum ar fi locația și date de diagnoză, ora la care s-a produs defecțiunea, temperatura apei și a uleiului și alertele de întreținere pot fi trimise automat, în cazul în care clientul dorește acest lucru.

Șoferii pot obține informații despre autovehiculele lor și prin aplicația myOpel și serviciul de informații despre starea autovehiculului. Printre datele disponibile se numără kilometrajul, consumul mediu de carburant, intervalele de service și realimentările, precum și un memento în cazul în care se apropie o lucrare de service programată. Pe lângă proprietarul autovehiculului, și dealerul Opel este informat despre intervalele de service și alte oferte, pentru a putea programa o întâlnire.

Confortabil: controlul de la distanță al funcțiilor autovehiculului

Funcții precum închiderea/descuierea ușilor sau activarea claxonului și aprinderea luminilor pentru localizarea autovehiculului, de exemplu într-o parcare aglomerată, pot fi controlate de la distanță. Pentru autovehiculele electrificate, cum ar fi Corsa-e sau Grandland X Hybrid4, nivelul de încărcare poate fi verificat cu această funcție. Și durata de încărcare, sau setarea în avans a climatizării pot fi programate prin intermediul aplicației.

Dacă autovehiculul este echipat cu deschidere și pornire fără cheie, cu cheie digitală, utilizând aplicația pentru smartphone, proprietarul poate permite accesul la autovehicul pentru un număr de până la cinci persoane.

Conducere inteligentă

Navigația în timp real furnizează informații online din trafic, pentru detectarea rapidă și evitarea întârzierilor. Sistemul sugerează rute alternative și calculează ora de sosire. De asemenea, oferă informații despre drumurile cu trafic intens, astfel încât șoferii să aleagă un drum mai puțin aglomerat. Servicii suplimentare oferă informații despre prețurile carburanților de pe traseu, spațiile de parcare disponibile și costuri, prognoza meteo și puncte de interes precum restaurante și hoteluri (sau, în cazul autovehiculelor electrificate, disponibilitatea stațiilor de încărcare).

OpelConnect și Free2Move vor oferi în curând servicii suplimentare în funcție de țară. Acestea includ de la Încarcă-mi autovehiculul cu planificator de călătorie și permis de încărcare pentru autovehiculele electrice până la servicii speciale pentru clienții persoane juridice.

Serviciile OpelConnect vor fi disponibile inițial din toamna anului 2019 în 12 țări – Austria, Belgia, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, Portugalia, Elveția, Spania și Marea Britanie. Oferta va fi ulterior introdusă și pe alte piețe din Europa.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.