Cu o lungime de 4.630 mm, cea de-a zecea generație Honda Civic Sedan este cu numai 9,5 cm mai scurtă decât Accordul din 2011 (4.725 mm), jucând la limita clasei superioare. Iar ampatamentul este aproape identic, 2.700 mm versus 2.705 mm, ceea ce se răsfrânge direct asupra spațiului interior.
Dacă Accord-ul oferea, de exemplu, un portbagaj de 467 litri, prin aranjarea inteligentă a spațiilor, inginerii au reușit să-i croiască Civic-ului unul de 519 litri.
Doar la Skoda Octavia e mai mare: 600 de litri! Model care, de altfel, este și cam singurul adversar direct al Civic-ului în segmentul compactelor în trei volume (4.689 mm lungime, 2.0 TSI de 190 CP sau 1.4 TSI iV de 204 CP). De ce? Simplu.
În această clasă, în afară de Honda și Skoda, nimeni nu mai pariază pe raportul spațiu/putere. Sigur, noua Mazda3 Sedan SkyActive X (4.660 mm lungime) are și ea 180 CP, dar oferă un portbagaj de 450 de litri.
În rest, Opel Astra Sedan, de pildă, are 4.658 mm lungime (portbagaj de 460 litri) și maximum un 1.4 Turbo de 140 CP, Renault Megane Sedan are 4.659 mm lungime (portbagaj de 510 litri) și maximum un 1.2 TCe de 140 CP, Ford Focus Sedan are 4.538 mm lungime (portbagaj de 475 litri) și maximum un 1.5 EcoBoost de 150 CP etc.
Senzație de bine și putere
Din față și până la nivelul montanților „C“, Civic-ul Sedan împarte design-ul nonconformist, cu linii puternice și dramatice, și arhitectura habitaclului cu versiunea hatchback.
Poziția joasă, sportivă, la volan este aceeași, iar confortul în interior este regal, cu spații de depozitare generoase (cotiera poate înghiți, cred, două sticle de 1,5 litri) și loc mai mult decât suficent chiar și pentru trei pasageri pe bancheta spate.
Planșa de bord este ergonomică și curată, fără aventuri pe trei niveluri ca la vechea generație, iar instrumentarul este plăcut și ușor lizibil.
Mai mult, în cadrul refresh-ului primit recent de Civic-ul Sedan lansat în 2017, japonezii au optat pentru plastice ceva mai bune și, probabil în urma criticilor, au schimbat și butoanele de pe volan cu unele dintr-un material de calitate.
28.400 €
este prețul de bază pentru Honda
Civic Sedan 1.5 Turbo CVT în variantă
de echipare Executive, TVA inclusă
Evident, însă, Sedan-ul e alături de hatch și la bine, și la rău. Prin urmare, samuraiului căruia i-a scăpat sabia sub bordul versiunii în cinci uși s-a urcat și în Civic Sedan.
USB-ul special pentru smartphone (îl transformă în hot-spot WiFi și permite rularea Android Auto și Apple Carplay, inclusiv Deezer) și priza HDMI sunt poziționate într-o gaură „săpată“ în tunelul median, undeva sub schimbătorul de viteze, accesarea lor făcându-se fie pe pipăite, fie cu mașina oprită și contorsionat pe sub bord.
Confortul, portbagajul și generozitatea spațiilor de depozitare te pot păcăli că te afli într-o familistă cuminte. Dar nu e chiar așa.
Suspensiile nu sunt la fel de ferme ca la hatchback, dar țin bine mașina pe drum chiar și pe viraje abordate mai în forță. De asemenea, dacă în primii kilometri cutia de viteze automată cu variație continuă, CVT, îți dă impresia că cei 182 CP sunt doar pe hârtie, după ce înveți cum și când reacționează accelerația, te poți avânta cu încredere. Sigur, nu e la fel de aprigă ca manuala.
Însă, în modul „Sport“, reușește să țină motorul pe la 4.000 rpm și să dea ceva senzații. Iar pentru care care vor mai multă sportivitate și incisivitate există padelele din spatele volanului. E cu totul altă treabă.
Turbo-ul Honda nu e ca majoritatea motoarelor supraalimentate, care au o „explozie“ pe o plajă destul de mică de turații. Japonezii au reușit să-i insufle un comportament aproape liniar, cuplul de 240 Nm fiind disponibil între 1.900 rpm și 5.500 rpm.
Așa că nu trebuie să vă speriați dacă ajungeți în viteza a 3-a la 130-140 km/h! Mă rog, treapta a 3-a virtuală, indicată în bord, cutia fiind cu variație continuă.
Benzinarul se simte bine, atât în ture multe, când urlă de parcă decolează, cât și la pas, în traficul urban, unde CVT-ul este o plăcere.
În ceea ce privește consumul, cei 182 de cai putere ai Civic-ului Sedan nu sunt deloc de speriat. Urban, în aglomerația din București, computer-ul de bord a afișat un consum mediu de 10,2-10,4 litri/100 km.
Iar extraurban, mașina se mulțumește și cu 6,4-6,6 litri/100 km, dacă se rulează extrem de liniștit. Altfel, cu un stil de condus mai sportiv, media urcă la 7,2-7,4 litri/100 km.
Dotări peste medie
În materie de siguranță, Civic este un etalon datorită tehnologiilor înglobate de sistemul Honda Sensing.
Sistemul automat de frânare cu funcție de detectare a pietonilor, sistemul de avertizare a coliziunilor frontale, sistemul de asistare a menținerii benzii de circulatie cu intervenție activă, pilotul automat adaptiv inteligent, limitatorul de viteză și sistemul de recunoaștere a semnelor de circulatie sunt oferite standard, de la primul nivel de echipare.
La fel ca și sistemul de navigație, de altfel, care este înglobat de sistemul multimedia Honda Connect cu display sensibil la atingere de 7 inch.
Și dacă tot a venit vorba de touchscreen-ul din vârful consolei centrale, chiar dacă japonezii au mai umblat la el, punându-i de exemplu niște butoane plăcute la atingere și intuitive, grafica a rămas tot la nivelul anilor 1990, la nivelul consolelor de jocuri de buzunar.
Verdict Newsweek
+ Spațiu și confort interior, portbagaj, design nonconformist inconfundabil, dotări standard aproape fără rival, siguranță, motor puternic, insonorizarea habitaclului.
- Pasajele spate acoperite în interior cu un plastic dur, poziționarea inumană a USB-ului pentru smartphone, materialele destul de dure din zonele inferioare, grafica sistemul multimedia.