Honda Civic renunță la noncoformism: design mai cuminte și motorizări exclusiv e:HEV

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 24.06.2021 - 15:05

Adio, design atipic agresiv, de concept, și cutii de viteze manuale, cu timonerii impecabile! A 11-a generație Honda Civic 5D renunță la noncoformism și pornește pe drumul electrificării cu motorizări exclusiv hybrid, e:Hev, și o caroserie mult mai cuminte.

SHARE

Honda a încercat din răsputeri să-și păstreze nonconformismul până acum. Iar modelul Civic este cel mai bun exemplu.

Prima generație din anii ’70, de pildă, avea un motor care funcționa atât cu benzină cu plumb, cât și cu benzină fără plumb și respecta normele de poluare de la acea vreme din SUA fără convertizor catalitic, grație sistemului CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion – motorul avea supape normale de admisie și evacuare, plus o supapă auxiliara de admisie care îmbogățea amestecul aer/benzina în apropierea bujiei. Combinația amestec bogat lângă bujie / amestec mai sărac în cilindru ducea la o ardere aproape completa și la reducerea noxelor). Iar coupe-ul CRX VTEC, de la sfârșitul anilor ’80, scotea 158 de cai putere dintr-un motor pe benzină aspirat de 1.595 cmc.

Citește și: e:HEV, ofensiva electrificată Honda

La începutul erei “downsizing”-ului, când majoritatea compactelor au trecut la motoare supraalimentate de 1.0 – 1.4 litri, Honda Civic a luptat cu un benzinar aspirat aristocrat, de 1.8 litri i-VTEC și 142 de cai putere. Abia la a zecea generație Civic Honda a făcut pasul turbo pe benzină.

Pasul exclusiv hybrid

Având în vedere normele de poluare din ce în ce mai drastice, care, în viitorul apropiat, nu vor mai putea fi atinse fără electrificare, cea de-a 11-a generație Honda Civic 5D face pasul exclusiv hybrid pentru a atinge obiectivul constructorului de a include trenuri de propulsie electrificate, până la sfârșitul anului 2022, pentru toate modelele sale europene de masa.

Citește și: Idei de automobile plug-in hybrid cu bonus de până la aproape 6.000 € de la stat

Sistemul e:HEV adoptat de Civic este același cu cel folosit deja de modelele Jazz, Jazz Crosstar și CR-V. Deocamdată, Honda nu a comunicat ce versiuni e:HEV va avea Civic, dar putem anticipa un e:HEV de 109 cai putere, ca la Jazz, și un e:HEV de 184 cai putere, ca la CR-V.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.