General Motors, gigantul în comă indusă


La 110 ani de la fondare și la aproape zece ani de la falimentul evitat la mustață, General Motors (GM), cel mai mare producător american de automobile, se clatină și încearcă din nou o soluție de salvare.
Dacă în 2009, gigantul cu picioare de lut din Detroit a putut invoca, fără prea multe semne de întrebare, criza globală, acum, anunțul trecerii pe linie moartă a cinci fabrici, a scoaterii din fabricație a mai multor sedan-uri și a disponibilizării a aproape 10% din personal are un numitor comun clar: lipsa de viziune și incapacitatea factorilor de decizie de a adapta gama de modele la realitățile pieței. Deși a avut idei bune și a fost pionier în multe domenii, GM nu a învățat nimic din propriile greșeli, cum au fost Saab și intrarea cu Chevrolet pe piața europeană.
Poate o va face de acum încolo. În paralel cu anunțul celei mai mari restructurări din istoria recentă a GM, Mary Barra a subliniat că noua strategie a gigantului se va axa pe electrificare și condus autonom. Până în 2023, GM are în plan dezvoltarea a 20 de noi modele de mașini 100% electrice. Dacă le va ieși sau nu, rămâne de văzut.