FOTO Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Cât costa?

DE Mircea Neacșu | 14.06.2025 - 07:40
Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Cât costa? - Foto: Facebook / Retromobil
Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Cât costa? - Foto: Facebook / Retromobil
Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Cât costa? - Foto: forumrulote.ro
Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Cât costa? - Foto: forumrulote.ro
Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Cât costa? - Foto: forumrulote.ro
Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Cât costa? - Foto: forumrulote.ro
Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Cât costa? - Foto: forumrulote.ro
Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Cât costa? - Foto: forumrulote.ro

La începutul anilor 1980, Metalul Salonta a scos pe piață o rulotă auto botezată Felicia 2800 care a devenit în scurt timp simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu. Era echipată cu bucătărie completă, inclusiv frigider, și costa cam cât jumătate de Dacie.

SHARE

Când opțiunile pentru vacanțe erau extrem de limitate, românii putând călători în străinătate, în general, doar în țările comuniste și cu „voie” de la partid, rulota Felicia 2800 a reprezentat o soluție practică și accesibilă pentru iubitorii de călătorii și aventuri pe patru roți.

Fabricată în România, la Metalul Salonta, rulota Felicia a devenit un simbol al libertății de mișcare în epoca socialismului, potrivit Retromobil.

Citește și: VIDEO ARO 240 de Dakar, nostalgie comunistă. Era „globalist”: motor V8 american, cutie automată

Rulota românească Felicia, simbolul aventurierilor cu bani pe vremea lui Ceaușescu

Rulota românească Felicia 2800 se remarca printr-un design robust și funcțional, adaptat nevoilor familiilor.

Era mobilată cu pat dublu, două cușete suprapuse, masă, șifonier, aragaz cu butelie, frigider și chiuvetă cu rezervor de apă, de exemplu, și oferea un confort surprinzător pentru vremurile sale.

Dispunea și de instalație electrică integrată de 220 V, cu priză exterioară pentru conectarea la o sursă de curent. 

Citește și: FOTO Nu mulți români știu! La Craiova, a fost făcut un model de mașină pe baza lui Jaguar Kensington

Dimensiunile și compartimentarea inteligentă făceau din această rulotă un spațiu ideal pentru escapadele de weekend sau vacanțe prelungite.

Citește și: FOTO Cum își luau românii mașină nouă în „Epoca de Aur”? Unii mai repede și-o făceau singuri

Prețul rulotei Felicia 2800 era de aproximativ 28.000 de lei, ceva mai puțin decât jumătate din prețul unei mașini Dacia 1300 la acea vreme (70.000 lei).

Acest aspect făcea rulota Felicia 2800 accesibilă doar pentru cei care aveau dare de mână și sperau să o folosească suficient de mult pentru ca investiția să merite.

Din cauza prețului ridicat și a producției limitate, rulota nu a atins cote populare pe piață, rămânând astfel o parte încă misterioasă a automobilismului românesc din perioada socialistă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te