Alegeri parlamentare LIVE

Rezultatele votului în timp real
Camera Deputaților
21,96 %
18,01 %
13,20 %
12,40 %
7,35 %
6,45 %
6,34 %
2,99 %
99.99 %
Senat
22,30 %
18,30 %
14,28 %
12,25 %
7,76 %
6,39 %
6,38 %
2,84 %
99.99 %
Click aici pentru statistici complete

FOTO Cea mai valoroasă colecție de mașini de curse, scoasă la licitație. Peste 500.000.000 €!

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 02.12.2024 - 15:34
Cea mai valoroasă colecție de mașini de curse, scoasă la licitație. Peste 500.000.000 €! - Foto: bbc.com
Cea mai valoroasă colecție de mașini de curse, scoasă la licitație. Peste 500.000.000 €! - Foto: bbc.com
Cea mai valoroasă colecție de mașini de curse, scoasă la licitație. Peste 500.000.000 €! - Foto: Facebook/Autosport
Cea mai valoroasă colecție de mașini de curse, scoasă la licitație. Peste 500.000.000 €! - Foto: Facebook/Autosport

Cea mai valoroasă colecție de mașini de curse din lume, care include monoposturi pilotate de legendarii Michael Schumacher, Niki Lauda and Nelson Piquet, a fost scoasă la licitație de Bernie Ecclestone, fostul boss al Formulei 1. Specialiștii o evaluează la peste 500.000.000 €.

SHARE

Ajuns la 94 de ani, Ecclestone, care a condus „Marele circ” timp de aproape 40 de ani, până în 2017, a adunat o colecție de 69 de mașini de curse emblematice, de F1 și Grand Prix, începând din 1950, încă de pe vremea când vindea motociclete, și acum a decis s-o vândă.

Specialiștii evaluează cea mai valoroasă colecție de mașini de curse din lume la peste 500.000.000 €, dar, cum nu va fi organziată o licitație publică, prețul vânzării nu va fi cunoscut.

Citește și: Care este cea mai importantă maşină din anul în care te-ai născut?

Cea mai valoroasă colecție de mașini de curse, scoasă la licitație. Peste 500.000.000 €!

„Toate mașinile pe care le-am cumpărat de-a lungul anilor au o istorie fantastică a curselor și sunt opere de artă rare (...) 

Îmi iubesc toate mașinile, dar a venit timpul să încep să mă gândesc la ce se va întâmpla cu ele dacă nu voi mai fi aici și de aceea am decis să le vând (...)

După ce le-am colecționat și le-am deținut atât de mult timp, aș dori să știu unde ajung și să nu le las soției mele să se ocupe de ele în cazul în care nu voi mai fi prin preajmă”, a declarat Ecclestone. 

Citește și: Viitorul automobilului european se clatină: date, estimări și 
„o greșeală uriașă“

Ce mașini de curse de legendă sunt în colecția lui Bernie Ecclestone

Printre cele 69 de mașini de curse din colecția lui Ecclestone se numără o serie de exemplare semnificative din punct de vedere istoric, unele „reconstituiri” interesante, inclusiv un Auto Union dinainte de cel de-al Doilea Război Mondial și o Lancia D50), plus unele exemplare unice neobișnuite, cum ar fi Brabham BT46 „mașina fanilor” cu care Niki Lauda a câștigat Marele Premiu al Suediei din 1978 - având în vedere că forma motorului Alfa Romeo cu 12 cilindri boxer, opuși, nu permitea adoptarea unui artificiu aerodinamic cu efect de sol venturi, precum cel al rivalului Lotus 79, designerul Gordon Murray a montat un ventilator „aerodinamic” uriaș pentru a „aspira” mașina spre sol, provocând indignare atunci când a fost prezentată. 

Citește și: VIDEO + FOTO Gordon Murray GMA T.50: Povestea ultimului supercar aspirat și manual

BT46B a participat la o singură cursă, în MP al Suediei, pe care Niki Lauda câștigat-o, monopostul fiind retras de Ecclestone, deși primise aprobarea FIA pentru restul sezonului, pentru a nu supăra restul constructorilor în anul în care a devenit președintele executive al FOCA (Asociația Constructorilor din Formula 1).

Colecția lui Ecclestone include și modelul Vanwall VW10 pilotat de Stirling Moss în primul an al campionatului constructorilor din F1. Dar în centrul atenției se află o vastă gamă de „Căluți cabrați”, deoarece Ecclestone este un colecționar renumit de Ferrari-uri de curse.
 
375-ul lui Alberto Ascari, câștigător al Marelui Premiu al Italiei în 1951, Dino-ul lui Mike Hawthorn, câștigător al campionatului în 1958, și un fost F2002 al lui Michael Schumacher sunt susceptibile de a atrage cele mai mari valori.

Există, de asemenea, un Ferrari în culoarea British Racing Green - Thinwall Special, și modelul istoric interesant Ferrari 312B3. Acesta a fost primul monopost de tip monococă al Ferrari, produs într-o perioadă de agitație politică internă, când inginerul Mauro Forghieri a ieșit din grații și trimis la „proiecte speciale”. Înlocuitorul său, Sandro Colombo, a externalizat construcția și o mare parte din detaliile de proiectare către TC Prototypes din Marea Britanie. Când mașina nu a îndeplinit așteptările, au urmat alte schimbări și, odată ce Forghieri a fost reinstalat în spatele mesei de desen, a făcut multe revizuiri ale șasiului existent și a revenit la un concept semi-monococă în exemplarele ulterioare.
 
De asemenea, colecția lui Ecclestone include modelul Ferrari 312T2 cu care Carlos Reutemann a câștigat Marele Premiu al Braziliei din 1977.

Aceasta nu este prima dată când Ecclestone se desparte de o parte din colecția sa. În 2007, el a oferit 50 de mașini spre vânzare prin licitație prin intermediul RM Sotheby's, inclusiv un Mercedes SSK roadster din 1928 și o Lancia Astura cabriolet din 1939 despre care se spune că ar fi fost deținută de Benito Mussolini.

Iar anul trecut, el a ajuns la o înțelegere cu autoritățile fiscale britanice pentru a evita o pedeapsă cu închisoarea de 17 luni pentru fraudă, pledând vinovat și plătind 652 de milioane de lire sterline, plus costuri de urmărire penală de 74.000 de lire sterline.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te