Noi rapoarte indică faptul că mașinile fabricate din noi forme de oțel ar putea oferi mașini mai puternice și mai ușoare, care sunt, de asemenea, mult mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, scrie bgr
Citește și: Cinci persoane au fost rănite după ce o mașină a intrat într-un autobuz. Ce spun polițiștii?
Conform rapoartelor împărtășite de Knowable Magazine, noile tipuri de oțel sunt create prin combinarea polimerilor ușori corpurile inferioare din fibră de carbon, pentru a ajuta la reducerea greutății vehiculului și a face mașini mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
Descoperirea care va revoluționa industria auto. Din ce trebuie făcute mașinile să consume puțin?
Acesta este, de asemenea, un aspect în care se investește masiv atunci când vine vorba de vehiculele electrice alimentate cu baterii, deoarece acestea necesită materiale mai ușoare pentru a le ajuta să ofere autonomii mai lungi cu încărcăturile lor electrice mai limitate.
Citește și: Cum îți aranjezi corect oglinda exterioară? 90% din șoferi NU știu. Cum evităm „punctele moarte”?
Cu toate acestea, siguranța este, de asemenea, un aspect important al procesului care nu poate fi trecut cu vederea. Astfel, în timp ce producătorii de automobile caută modalități de a realiza caroserii mai puternice și mai ușoare, acestea trebuie să fie la fel de sigure ca și opțiunile mai vechi și mai grele.
Citește și: Șofer urmărit de polițiști după ce a fost prins băut la volan. S-a dat jos și a luat-o la fugă
De-a lungul ultimelor decenii, am reușit acest lucru prin utilizarea unor bucăți de oțel mai rezistente și mai întărite care pot fi întinse pentru a realiza caroseria vehiculului.
Fierul mai maleabil?
Dar acesta rămâne totuși destul de greu. Prin urmare, oamenii de știință găsesc modalități de a amesteca fierul de bază care formează oțelul cu alte componente pentru a-l face mai ușor - creând astfel mașini mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil - păstrând în același timp capacitatea caroseriei de a nu se sfărâma la fel de mult la impact.
În prezent, producătorii de automobile și cercetătorii au lucrat împreună cu producătorii de oțel pentru a crea trei generații diferite de „oțel de înaltă rezistență”, care au fost utilizate încă din anii 1990 în diverse forme. De asemenea, acestea sunt încă utilizate pe scară largă și oferă o combinație bună de rezistență și lejeritate. Însă introducerea mai recentă a unor aliaje precum titanul și chiar niobiul i-a ajutat să ducă lucrurile mai departe.
Nu numai că au sporit rezistența oțelului utilizat în caroseria vehiculului, dar utilizarea calculatoarelor ar trebui, sperăm, să faciliteze prezentarea modului în care aceste materiale se pot dovedi utile în realizarea unor autovehicule mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, oferind în același timp șoferilor și pasagerilor siguranța de care au nevoie atunci când călătoresc.
Este clar că mai sunt multe de făcut în acest sens. Dar se pare că cercetătorii și producătorii de automobile au o bază bună. Ei trebuie doar să găsească următorul pas pentru a face lucrurile să avanseze și poate chiar să înceapă să producă vehicule cu rază lungă de acțiune mai bune.