Cum roțile mașinilor sunt tentante pentru mulți hoți, majoritatea vin din fabrică cu câte un prezon antifurt, care nu se poate desface, teoretic, decât cu o „cheie” specială, personalizată. Aceasta poate fi pierdută, însă, sau stricată, iar pana de cauciuc în mijlocul câmpului nu știe acest lucru.
Citește și: Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta
Cum desfaci șuruburile antifurt ale roților mașinii dacă n-ai „cheia” specială? Trucul unui mecanic
Dacă aveți prezoane antifurt cu formă specială la exterior, un mecanic a „inventat” un truc care funcționează în multe cazuri.
Foto: Freepik Cum desfaci șuruburile antifurt ale roților mașinii dacă n-ai „cheia” specială? Trucul unui mecanic
Concret, pentru a încerca să desfaceți fără „cheia” specială șuruburile antifurt sau piulițele antifurt cu formă specială la exterior, mecanicul propune folosirea unui banal pahar de unică folosință din plastic.
Se taie paharul astfel încât să se obțină un cilindru cu diametrul prezonului antifurt și se atașează „dispozitivul” fest pe acesta.
Apoi, luați o cheie tubulară și forțați-o să intre pe prezon cu tot cu cilindrul din plastic. Eventual, se poate utiliza ușor și un ciocan, pentru a bate tubulara să intre pe șurub.
Citește și: Șoferii pot prelungi durata de viață a cauciucurilor mașinii cu un „truc” banal. Cum se face corect
Cilindrul din plastic se va mula astfel pe prezonul antifurt și va face ca tubulara să nu se mai învârtă în gol. Dacă prezonul nu e strâns foarte tare, cel mai probabil, se va desface.
Trucul mecanicului are și un dezavantaj. Poate strica prezonul antifurt, ceea ce înseamnă că va trebui să cumpărați altul. Pentru câțiva kilometri, însă, până la primul service, o roată în 5 prezoane poate merge și în 4, mai ales dacă se rulează cu o viteză mică.