A patra generație Mazda3 aruncă buzduganul Kodo din Los Angeles

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 29.11.2018 - 14:12

Mazda a ales ultimul eveniment auto al anului, Salonul Auto de la Los Angeles, pentru a prezenta cea de-a patra generație a compactei Mazda3. Și dă o lovitură sub centură concurenței, cu un design Copy&Paste după conceptul Mazda Kai.

SHARE

Nu a durat decât un an ca japonezii să transpună în versiune de stradă spectaculosul Mazda Kai Concept prezentat anul trecut, în octombrie, la Salonul de la Tokyo. Per ansamblu, noua Mazda3 etalează un limbaj de design Kodo matur și extrem de agresiv, liniile și ondulațiile subtile ale caroseriei punând accentul pe fluiditate prin schimbarea luminii și a reflexiilor. Dar în timp ce hatchback-ul este mai dinamic, sedanul merge pe o notă mai elegantă. 

Habitaclul completează filozofia exteriorului, totul fiind croit în jurul șoferului și a pasagerilor. Iar Mazda spune că a îmbunătățit în mod dramatic atributele de condus fundamentale ale mașinii, astfel încât accelerarea, virarea și frânarea să se simtă cât mai natural. 

În ceea ce privește paleta de motorizări, pe lângă cele mai noi unități Skyactiv-G (benzină) și Skyactiv-D (diesel), noua Mazda3 va pune în premieră la treabă noua și revoluționara unitate Skyactiv-X, un benzinar care nu pornește tradițional, prin scânteie, ci prin compresie, ca  un diesel. 

Cu peste 6 milioane de unitățiˡ vândute de la debutul său din 2003, Mazda3 este un model strategic la nivel global pentru Mazda, care a determinat creșterea companiei atât din perspectiva mărcii, cât și a afacerii. 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2018 NEWS INTERNATIONAL S.A.