După falimentele Astra, Carpatica şi City Insurance, încă o firmă de asigurări dă semne de oboseală. Un service ieşean a dat în judecată Euroins SA, reclamând faptul că societatea decontează cu întârziere şi parţial lucrările de reparaţii efectuate la maşinile cu asigurare RCA.
Problema pleacă de la faptul că Euroins acceptă doar plata devizului estimativ realizat imediat după accident, nu şi a celui final. În unele cazuri, diferenţele sunt de doar câteva sute de lei, iar totalul sumelor cerute în cele 14 dosare deschise de service abia depăşeşte 4.000 de euro, dar situaţia ridică un nou semn de întrebare pentru liderul pieţei româneşti de asigurări.
În iulie anul trecut, Delcar Service SRL a cerut Judecătoriei obligarea Euroins la plata a 21.400 lei, plus penalităţile de întârziere. Plângerea, care privea 14 dosare de daună distincte a fost disjunsă de magistraţi în 14 dosare, fiecare fiind judecat separat. În toate, problema sesizată este aceeaşi.
Delcar SRL a efectuat lucrări de reparaţii în baza dosarelor de despăgubire avizate de Euroins, iar societatea de asigurări a refuzat să plătească facturile în întregime. Cazul lui Iosif R. este unul dintre cele 14 situaţii similare. Şoferul a fost implicat în august 2021 într-un accident rutier, vina aparţinându-i. Au rezultat doar pagube materiale.
În dosarul de daună deschis cu acel prilej, a fost estimată o pagubă de 7.272 lei. Lucrările propriu-zise au costat însă 10.019 lei, sumă pe care şoferul păgubit a solicitat-o de la Euroins, ataşând factura şi devizul de reparaţii întocmite de service. În urma refuzului la plată, şoferul a cesionat creanţa către service, care a preluat demersurile.
Euroins a acceptat pretenţiile financiare doar în limita pagubei menţionate în devizul iniţial, motiv pentru care Delcar s-a adresat instanţei.
De cealaltă parte, reprezentanţii Euroins au cerut ca procesul să fie judecat la Bucureşti, unde îşi are sediul şi au solicitat efectuarea unei expertize tehnice care să stabilească măsura în care pretenţiile service-ului sunt justificate. Practic, asigurătorul aprecia că preţurile practicate de Delcar sunt exagerate.
Euroins a invocat preţurile mai mici practicate de reprezentanţele auto în comparaţie cu cel perceput de service. Argumentele sale au fost însă respinse de magistraţii Judecătoriei, care au arătat că Euroins nu este în măsură să impună preţurile pe care le consideră corecte.
„Costurile reparaţiilor se stabilesc în raport de preţurile practicate de unităţile de specialitate, iar nu prin raportare la o evaluare sau calcul propriu al asigurătorului. Preţurile de referinţă sunt reprezentate de cele practicate de unităţile service reparatoare şi, chiar în cazul existentei unei diferenţe valorice între acestea, urmează a fi avut în vedere preţul practicat de unitatea service ce a efectuat reparaţiile solicitate de persoana prejudiciată, de vreme ce legislaţia în vigoare nu permite în relaţiile dintre profesionişti transmiterea de preţuri recomandate sau maximale”, au arătat judecătorii.
Citește mai multe pe ziaruldeiași.ro.