Un producător celebru de pantofi și haine sport dă 500 de angajați afară. Ce face concurența?

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 12.03.2025 - 16:11
Un producător celebru de pantofi și haine sport dă 500 de angajați afară. Ce face concurența? - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Un producător celebru de pantofi și haine sport dă 500 de angajați afară. Ce face concurența? - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Un producător celebru de pantofi și haine sport dă 500 de angajați afară. Ce face concurența? - Foto: Profimedia Images (rol ilustrativ)
Un producător celebru de pantofi și haine sport dă 500 de angajați afară. Ce face concurența? - Foto: Profimedia Images (rol ilustrativ)

Un producător celebru de pantofi și haine sport dă 500 de angajați afară. Este al treilea cel mai mare producător de articole sportive din lume. Ce face concurența?

SHARE

Unul dintre cei mai importanți producători de articole sportive din lume a anunțat că reduce cheltuilelile cu personalul. Astfel va concedia 500 de angajați. 

Este vorba despre al treilea cel mai mare producător din lume, pe acest sector. 

Un producător celebru de pantofi și haine sport dă 500 de angajați afară. Ce face concurența?

Este vorba de Puma, al treilea cel mai mare producător de articole sportive din lume, după Nike și Adidas, scrie ziarulromanesc.de.

Producătorul de articole sportive din Herzogenaurach intenționează să reducă 500 de locuri de muncă, dintre care 150 în Germania. Un purtător de cuvânt a confirmat acest lucru ca răspuns la o anchetă BILD. Recent, compania a angajat puțin peste 18.000 de oameni în întreaga lume.

Citește și: O fabrică de piese pentru motocicletele Harley-Davidson intră în faliment. Au fost decizii greșite

Un producător celebru de pantofi și haine sport dă 500 de angajați afară. Ce face concurența? - Foto: Profimedia Images (rol ilustrativ)

Potrivit informațiilor BILD, a existat deja o mare neliniște la rivalul Adidas. Pentru că: șeful Puma, Arne Freundt (45) a ordonat companiei să implementeze un program de reducere a costurilor în ianuarie. Pentru aceasta sunt așteptate costuri unice de 75 de milioane de euro. Acesta este unul dintre motivele pentru care Puma a anunțat marți o scădere a profiturilor.

Potrivit raportului, profitul înainte de impozite în acest an este de așteptat să scadă de la 622 de milioane de euro la între 445 și 525 de milioane de euro. Cifrele din anul precedent au determinat deja o scădere dramatică a prețului acțiunilor. În ultimele luni, valoarea sa aproape înjumătățit, potrivit aceleiași surse.

Citește și: O bancă intră în faliment. Cel puțin 1.300 de oameni, afectați. Ce se întâmplă cu banii clienților

Angajații dau vina pe manager

În 2024, Puma a reușit să-și crească vânzările cu 4,4%, până la 8,8 miliarde de euro. Acest lucru face din Puma locul trei în industria mondială, după Nike (49,3 miliarde de euro) și Adidas (23,7 miliarde). Cu toate acestea, Freundt a fost nemulțumit de rentabilitate – la fel și investitorii și experții pieței de valori.

Managerul de top este criticat și de oamenii săi. Mulți încă deplâng pierderea predecesorului său. Bjørn Gulden (59 de ani) care s-a mutat la Adidas în 2023.

Deci eternul concurent, care are sediul tot în Herzogenaurach, în Franconia. Gulden a fost la cârma Puma aproape zece ani. Sub fostul fotbalist profesionist (inclusiv Nürnberg), prețul acțiunilor a urcat la cote fără precedent.

În noiembrie 2021, acțiunile Puma au ajuns la o valoare de peste 114 euro. Prăbușirea actuală a prețului acțiunilor pare cu atât mai dramatică.

Citește și: Un lanț de librării intră în faliment. Zeci de oameni rămân fără job. Ce se întâmplă cu cărțile

Referitor la reducerile de locuri de muncă, Compania spune în mod concret: „Vom face adaptarea acceptabilă din punct de vedere social. Nu anticipăm concedieri din motive operaționale”.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te