Un fost ziarist de la Sputnik Moldova denunță cenzura practicată de oficiosul propagandei ruse

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 02.06.2020 - 13:18

Sputnik Moldova, finanțată de guvernul rus și devenită un instrument al propagandei mediatice oficiale, ar avea o listă cu persoane „indezirabile” pentru apariția în textele publicate pe site sau în emisiunile difuzate de postul lor de radio.

SHARE

Acuațiile vin din partea unui ziarist moldovean care a demisionat recent de la agenția rusă, transmite Deschide.md.

Ziaristul Valeriu Reniță susține că șefii Sputnik i-au interzis difuzarea unor articole și emisiuni radio care chestionau interesele oficiale ale Rusiei.

Reniță a a declarat că în cele 5-6 luni de activitate la Sputnik Moldova i-au fost interzise șase articole de analiză și mai multe emisiuni radio, motiv pentru care a și demisionat.

El a dat și un exemplu de material cenzurat: șefii au refuzat să difuzeze o emisiune radio în care un analist economic a spus că trebuie renegociate anumite prevederi din contractul de împrumut de 200 de milioane de dolari acordat Republicii Moldova de Rusia, potrivit Deschide.md.

Presa moldoveană și cea română au scris pe larg despre acordul înrobitor propus de Rusia și respins în cele din urmă de Curtea Constituțională din Moldova.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -