“Societatea înregistrează la data de 31 decembrie 2018, pierderi cumulate în sumă de 3.019 milioane lei (adică 3,019 miliarde lei, n.r) din care pierderea exercițiului curent este de 182,8 milioane lei. Aceste elemente prezintă indicii cu privire la riscuri semnificativ privind capacitatea Societății de a genera resurse suficiente necesare continuării activității în perioadele următoare”, scrie în raportul citat.
La finalul anului trecut, compania aeriană de stat avea 1.910 angajați. Ultimul an cu profit pentru compania aeriană, la care statul român prin Ministerul Transporturilor deține 97,22% din acțiuni, a fost 2007.
Pe 11 martie Ministerul Transporturilor și-a confirmat angajamentul său în susținerea procesului de restructurare a TAROM ce “vizează restructurarea operațională și de flotă pentru obținerea ajutorului de stat în viitorul apropiat” necesar achiziției de aeronave noi și continuarea activității.
Din raport reiese că Ministerul Transporturilor a acordat anul trecut, dar și în 2017, o mână de ajutor operatorului aerian și “a alocat sume de la bugetul statului pentru plata dobânzilor aferente contractelor de împrumut pentru achiziția de aeronave deținute de companie, respectiv suma de 2.517.160 lei în cursul anului 2018 și suma de 4.843.233 lei în cursul anului 2017”.
Pierderea înregistrată anul trecut de TAROM este mai mare decât cea anunțată de ministrul Răzvan Cuc la finalul lunii martie când a cerut înlăturarea fostului director general al TAROM, Werner Wolff. Șeful de la Transporturi îi reproșa atunci lui Wolff că TAROM a încheiat 2018 cu o pierdere de 133,68 milioane lei, dublă față de cea anunțată de companie la finalul mandatului lui Werner Wolff.
Întreaga analiză poate fi citită pe site-ul G4media.