O nouă minciună demontată de Ministerul de Interne. Ce „invenție” a mai apărut pe rețelele de socializare?
O nouă informație falsă circulă pe rețele de socializare. De această dată se spune că MAI va folosi un sistem de supraveghere a traficului pentru monitorizarea cetățenilor.
Ministerul de Interne (MAI) atrage atenția asupra unei informații false care circulă pe rețelele de socializare și care se referă la operaționarea unui sistem de supraveghere a cetățenilor în trafic.
O nouă minciună demontată de Ministerul de Interne. Ce „invenție” a mai apărut pe rețelele de socializare?
”Vă informăm că pe rețelele de socializare și pe cele de mesagerie circulă mesaje care anunță operaționalizarea unui sistem extins de supraveghere a cetățenilor în trafic și în zonele publice”, transmite MAI.
„De vineri, ora 14:00, toate drumurile expres și naționale sunt monitorizate integral. Scopul declarat: disciplinarea traficului și reducerea accidentelor. Scopul nedeclarat: control total al mobilității.
România intră într-o nouă eră a supravegherii rutiere. Începând de vineri, camerele de monitorizare amplasate pe DN1, pe autostrăzile A1, A2, A3, A10, dar și pe arterele majore din București, anume Bulevardul Iuliu Maniu, Regina Elisabeta, Gheorghe Magheru, Unirii, Aviatorilor și I.C. Brătianu, au fost oficial puse în funcțiune.
De vineri, ora 14:00, sistemul va fi extins și pe toate drumurile expres (DEx12, DEx16, DEx4, DEx5A, DEx6), precum și pe drumurile naționale DN2, DN3, DN4, DN5, DN6, DN7 și arterele adiacente, completând practic rețeaua de monitorizare la nivel național.
Implementarea acestui sistem face parte din proiectul amplu de Supraveghere Inteligentă a Traficului Rutier, coordonat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Centrul de Informatică Rutieră.
Camerele sunt interconectate într-o bază de date unică, gestionată de Direcția Rutieră, care permite:
identificarea automată a numerelor de înmatriculare (ANPR),
verificarea în timp real a valabilității RCA, ITP și rovinietei,
detectarea vitezei instantanee și medii între puncte,
semnalarea vehiculelor suspecte sau căutate în dosare penale.
În paralel, sistemul este compatibil cu platforma ETRAFFIC, care colectează date privind fluxurile de trafic, pentru ajustarea semaforizării și identificarea congestiilor.
Potrivit Ministerului Transporturilor, obiectivul principal este reducerea numărului de accidente rutiere și creșterea disciplinei în trafic.
Totuși, surse din sistem afirmă că proiectul are și o componentă de control fiscal, întrucât permite corelarea datelor din trafic cu cele din Sistemul de monitorizare al transporturilor de mărfuri (RO e-Transport) și RO e-Factura”, se arată în mesajele postate pe internet.
„Aceste informații sunt false, iar tema este una care a fost reluată periodic în ultimii doi ani.
De fiecare data, Ministerul afacerilor Interne a dezmințit aceste informații.
Vă rugăm, informați-vă din surse oficiale. Siguranța rutieră este o prioritate, nu o glumă!”, a transmis Ministerul de Interne