Dacă nu, operaţiunea de salvare a oilor va fi încheiată, iar animalele moarte aflate la suprafaţa apei trebuie strânse şi incinerate. În cursul zilei de sâmbătă, va fi prezentat şi planul de ranfluare a navei, care trebuie aprobat de armator, şi care comportă riscuri pentru că ar putea bloca portul complet. Arafat a precizat că incidentul produs în România este unic la nivel mondial.
Arafat a participat, vineri, la şedinţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa.
„A fost convocat Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, (...) aici au fost discutate câteva aspecte. În primul rând răspunsurile care au venit de la ANSVSA şi unde s-a decis să mai punem o întrebare mai clară ca să avem răspuns clar despre şansele de supravieţuire după atâtea zile a animalelor.
Ei au recomant o verificare minuţioasă a navei, aici există riscuri”, a afirmat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, potrivit news.ro.
El a precizat că ieri au fost două incidente, un sudor care făcea decupajul la navă a căzut în apă, fiind salvat, iar unele scântei au ajuns oile moarte, care se aflau în apă, focul fiind stins imediat de pompieri.
„Deja au fost două incidente, unul cu o persoană care a căzut în apă şi a fost recuparată, unul dintre sudori, şi al doilea un început de incendiu, în timpul decupării, care a putut să fie oprit imediat.
Astea sunt riscuri reale pe care trebuie să le prevenim când se lucrează la nava respectivă. Urmează să se facă o singură decupare suplimentară, prin ea va fi verificată încă o zonă din navă, dacă mai sunt animale vii, dacă nu, se va considera că operaţiunea de salvare a animalelor vii este terminată”, a explicat Raed Arafat.
El a mai spus că autoritatea portuară va prelua cadavrele animalelor apărute pe apă.
„Faza doi este preluare animalelor, cadavrele animalelor care au apărut deja pe apă, deci animalele care s-au înecat pe apă şi care acum au început să apară la suprafaţă. Avem autoritatea portuară care se ocupă cu recuperarea lor şi cu incinerarea lor pentru că astea nu pot aştepta aprobarea armatorului sau aprobarea cuiva, astea imediat trebuie preluate şi trebuie duse la încinerat.
Apele Române ne avertizează de un risc ecologic real, mai ales din cauza de descompunerii cadavrelor animalelor, care deja se află în apă, în afara navei, iar acolo recomandarea este să se facă orice posibil să nu ajung alte cadavre, alte animale moarte să ajungă în apă”, a mai afirmat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.