„Presa" finanțată de Guvern: zurli.ro, femeide10.ro, suntmamica.ro, conso.ro

DE Alexandru Pop | Actualizat: 24.06.2020 - 20:46
Site-ul zurli.ro ia bani de la stat. Puțini, e drept/FOTO: zurli.ro

Inițiativa prin care Guvernul și-a propus atât să informeze societatea în legătură cu pandemia de coronavirus, cât și să sprijine mass media, a dus și la situații cel puțin discutabile: site-uri de nișă, fără componentă informațională, au primit bani.

SHARE

Conform OUG 63/2020, „Guvernul difuzează contra cost, prin intermediul serviciilor de programe de televiziune și radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicațiilor periodice, al furnizorilor de servicii media on-line și furnizorilor de publicitate prin mijloace de publicitate amplasate în localități, înregistrate în România, campanii de informare publică privind măsurile de prevenire și limitare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum și campanii de informare publică privind modul de reluare a activităților economice și sociale după încetarea stării de urgență și alertă, pentru o perioadă de 120 de zile de la data încheierii în acest sens a contractelor de prestări servicii, dar nu mai târziu de 31 octombrie 2020."

Citește și: Televiziunile lui Voiculescu primesc cei mai mulți bani de la Guvern: 3,2 milioane de euro

Printre „furnizorii de servicii media on-line", conform listei parțiale de plăți, se regăsesc site-uri precum zurli.ro (al „Găștii Zurli", o trupă de adulți care cântă pentru copii), conso.ro (oferte de credite și asigurări), suntmamica.ro (sfaturi pentru tinere mame), femeide10.ro (articole cu și despre femei), fabricatinromania.info (un amalgam de articole - de la mondene la sfaturi practice).

Și site-ul revistei Kamikaze, kamikazeonline.ro, se află pe lista de plată a Guvernului, însă nu este vorba despre revista Kamikaze înființată în 2010, după ce jumătate din redacția Academiei Cațavencu a părăsit trustul lui SOV în urma unor acuzații de cenzură.

Actuala revistă Kamikaze este editată din 2018 de Smart Sport Marketing SRL, firmă înființată în 2015. Deținătorii părților sociale sunt Marian Turosu și Andrei Manțog, foști jurnaliști ai revistei Kamikaze înființate în 2010, care au împreună 51,66%, și Irina Magdalena Gulei, cu 48,33%.

Aceasta din urmă este colegă cu Adrian Andrici în Consiliul de Administrație al Mobila Rădăuți SA, potrivit BVB. Andrici este un om de afaceri activ pe Bursă, implicat în acționariatul Universității Craiova și fost martor în dosarul retrocedărilor ANRP.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -