PNL cere demisia ministrului Turismului: Un ministru incompetent şi o ţară fără brand

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 28.11.2018 - 13:39

PNL susține, într-o moțiune simplă, depusă miercuri la Senat, că ministrul Turismului, Bogdan Trif, este „incompetent”, iar România este o țară fără brand, care exportă turiști și doresc ca acesta să își dea demisia, potrivit Agerpres.

SHARE

Moţiunea „Turism de România: Un ministru incompetent şi o ţară fără brand” urmează să fie dezbătută şi votată în plenul Senatului pe 5 decembrie, a anunţat miercuri, în plen, preşedintele de şedinţă, Claudia Manda.

Semnatarii moţiunii susţin că activitatea lui Bogdan Trif este marcată de „o totală lipsă de transparenţă” şi atrag atenţia că execuţia bugetară a Ministerului Turismului se opreşte în luna august 2017.

„Centenarul şi împlinirea a o sută de ani de la încheierea Primului Război Mondial erau o ocazie potrivită de a promova România. Datorită activităţii ZERO a domnului ministru Bogdan Trif, turismul românesc a mai ratat o oportunitate de a fi prezent, măcar, pe piaţa europeană. În contextul apropierii sărbătorii naţionale de 1 Decembrie, un gest de demnitate şi dreptate al Parlamentului României ar fi retragerea sprijinului pentru Ministrul Turismului, domnul Bogdan Trif! Un ministru incompetent şi o ţară fără brand! Domnule ministru, dacă aveţi un dram de onoare, trebuie să vă daţi demisia!”, transmit senatorii PNL.

Potrivit acestora, România este singura ţară din Europa Centrală şi de Est care are deficit în balanţa de plăţi pe sectorul turism, mai remarcă semnatarii. De  asemenea, liberalii spun că, din nefericire, „acţiunile ministrului Bogdan Trif, de la preluarea mandatului, nu fac decât să înrăutăţească climatul economic din domeniul turismului şi relaţia cu mediul de afaceri din turism”.

„Prin textul introdus în proiectul de lege a Turismului se vor elimina din procesul de decizie la nivelul destinaţiei turistice entităţi cu aport însemnat la dezvoltarea şi promovarea destinaţiei turistice, cum ar fi ONG-urile, aeroporturile, companiile de transport şi media din turism, transformând Organizaţiile de Management al Destinaţiei în societăţi pe acţiuni, ca mod de luare a deciziei. 17 asociaţii de turism v-au transmis un punct de vedere cu privire la OMD-uri, făcând referire inclusiv la obligativitatea de a promova România prin parteneriat public-privat. Nu numai că nu aţi răspuns solicitărilor, domnule ministru, dar aţi ales să ignoraţi total opinii pertinente din partea celor care încearcă să pună umărul la dezvoltarea turismului autohton. Ministrul Bogdan Trif nu a avut o poziţie clară faţă de propunerea PSD de menţinere începând cu 1 ianuarie 2019 a voucherelor de vacanţă.”, mai arată senatorii PNL.

Ei mai atrag atenţia, între altele, că promovarea turistică a destinaţiilor din România lipseşte pe pieţele internaţionale şi arată neglijenţa instituţiilor guvernamentale faţă de acest important domeniu economic, aceasta fiind una dintre cauzele numărului scăzut de străini care vizitează ţara noastră.

PNL reaminteşte că, în septembrie 2018, Guvernul Dăncilă a aprobat o HG prin care s-a decis înfiinţarea a 20 de birouri de promovare turistică externă a României, fiecare având câte doi ataşaţi de turism.


Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.