marți 07 octombrie
EUR 5.0886 USD 4.3619
Abonează-te
Newsweek România

Pierderi aproape ireversibile în materie de educație, în rândul copiilor

Data publicării: 25.01.2022 • 10:04 Data actualizării: 25.01.2022 • 10:04
Pierderi aproape ireversibile în materie de educație, în rândul copiilor/FOTO: Pixabay
Pierderi aproape ireversibile în materie de educație, în rândul copiilor/FOTO: Pixabay

Închiderea şcolilor din cauza pandemiei de COVID-19 a provocat pierderi de o amploare aproape „ireversibilă” în materie de educaţie în rândul copiilor din întreaga lume, a deplâns luni UNICEF, relatează France Presse.

Peste 616 milioane de elevi rămân afectaţi de închiderea totală sau parţială a şcolilor, a precizat agenţia ONU pentru copii.

În multe ţări, aceste perturbări, pe lângă faptul că au lipsit milioane de copii de dobândirea competenţelor de bază, le-au afectat sănătatea mintală, au crescut riscul lor faţă de abuzuri şi i-au împiedicat pe mulţi dintre ei să aibă acces la "o sursă regulată de nutriţie", potrivit Unicef.

„Ne confruntăm pur şi simplu cu o amploare aproape insurmontabilă de pierderi suferite de şcolarizarea copiilor", a declarat Robert Jenkins, şeful de educaţie la Unicef, într-un comunicat.

Iar redeschiderea şcolilor „nu este suficientă", a adăugat el, solicitând „sprijin intensiv pentru recuperarea educaţiei pierdute”.

Citește și: Asociaţii ale magistraţilor: Noul proiect de desființare a SIIJ, un compromis inadecvat

Unicef afirmă că „pierderile de învăţare din cauza închiderii şcolilor au lăsat până la 70% dintre copiii de 10 ani incapabili să citească sau să înţeleagă un text simplu, faţă de 53% înainte de pandemie” în ţările din întreaga lume cu venituri mici şi medii.

Astfel, în Etiopia, copiii au învăţat doar între „30 şi 40% din matematica pe care ar fi învăţat-o dacă anul şcolar ar fi fost normal” în şcoala primară, estimează agenţia ONU.

Ţările bogate sunt departe de a fi cruţate. În Statele Unite, de exemplu, pierderi de învăţare au fost constatate în mai multe state, fie în Texas, California sau Maryland, explică Unicef.

Citește și: Rusia închide „robinetul”. SUA, negocieri cu Qatarul pentru livrare GNL în Europa

Abandonul şcolar este de asemenea o problemă: în Africa de Sud, „aproximativ 400.000 până la 500.000 de elevi ar fi abandonat şcoala între martie 2020 şi iulie 2021”.

De asemenea, pe lângă ratele crescute de anxietate şi depresie la copii şi tineri legate de pandemie, „peste 370 de milioane de copii din întreaga lume au fost privaţi de mesele şcolare în timpul închiderii şcolilor”, în timp ce ele sunt „pentru unii copii singura sursă sigură de hrană şi nutriţie zilnică”.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră