Participarea României la târgurile de turism, suspendată. „Cârpa neagră” de la New York, anchetată

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 19.04.2022 - 23:33
Cum s-a promovat România, ca în 1980, la Târgul de turism de la New York. / Foto: Consulate General of Romania in New York, Facebook
Cum s-a promovat România, ca în 1980, la Târgul de turism de la New York. / Foto: Consulate General of Romania in New York, Facebook

Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a anunțat, după scandalul „cârpei negre” de la New York, suspendarea participărilor României la la târgurile internaţionale de turism, regândirea acțiunilor și anchetarea evenimentului de la The Travel & Adventure Show din martie 2022.

SHARE

Participarea la târgurile internaţionale de turism, cu stand de ţară, va fi regândită şi asumată de Consiliul de Brand Turistic Naţional (CBTN) şi de Consiliul Consultativ al Turismului (CCT), iar acţiunile de promovare a destinaţiei România pe pieţele externe vor fi reluate doar în baza conceptelor aprobate de către două consilii, a anunţat Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.

Participările României la târgurile internaţionale de turism vor fi suspendate. De asemenea, au fost declanşate anchete disciplinare în cadrul Direcţiei Generale Turism şi a fost suspendată participarea la târgurile internaţionale a persoanelor desemnate de către minister care au făcut parte din delegaţia aferentă acţiunii de promovare din New York.

Citește și: FOTO Imagine „incredibilă”: Cum s-a promovat România, ca în 1980, la Târgul de turism de la New York

Toate deciziile au fost luate ca urmare a scandalului izbucnit după apariţia unei fotografii cu standul României la Târgul de Turism de la New York, la care mai multe imagini printate pe coli A4 erau prinse cu cleme pe o draperie neagră.

România s-a prezentat cu un „perete negru” și la Târgul de Turism de la Los Angeles din 2019

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu, afirmă că modul în care s-a prezentat România la Târgul de Turism de anul acesta de la New York, unde standul a constat într-o draperie neagră pe care au fost prinse cu cleme câteva fotografii de dimensiuni A4, nu reprezintă o premieră. Potrivit lui Cadariu, verificările făcute în ultimele două zile au arătat că în 2019, la Târgul de Turism de la Los Angeles, decorul standului românesc a constat într-un "perete complet negru".

"Mai grav decât faptul că s-a întâmplat aşa ceva, în cursul zilei de ieri şi de astăzi, când am făcut analiza, am constatat faptul că s-a repetat aşa ceva. Pentru că în cursul anului 2019, România participând la un astfel de târg, tot în Statele Unite, dar la Los Angeles, cu aceeaşi firmă care organizează târgurile pentru turism de acolo, pe acelaşi format, cu suprafeţe reduse, cu aceste perdele nefaste, negre, s-a întâmplat acelaşi lucru, cu singura diferenţă că în 2019 peretele din spate era complet negru şi acum au apărut aceste etichete, ca să nu le spun altfel. Asta pe de o parte.

Citește și: FOTO&VIDEO Expo Dubai: Pavilionul de 5 mil. € al României. Cum arată cele ale Ungariei și Bulgariei

Pe de altă parte, mi se pare aproape de nedescris, de neînţeles, când avem nevoie acută de turişti străini, când încercăm să ne promovăm acolo, când avem diverşi angajaţi ai statului român – fie în cadrul ministerului, fie în cadrul Ministerului de Externe, fie ataşaţi pentru turism – când avem o industrie a turismului dornică de turişti, să nu fim în stare să producem, înainte de a pleca de acasă, măcar un banner de aceste dimensiuni care să cuprindă principalele atracţii turistice din România”, a declarat ministrul Daniel Cadariu, la TVR, informează news.ro.
 
Ministrul a precizat că "aproape că îi pare rău” că nu este acest minister "dedicat doar turismului”, că s-ar fi ocupat personal de participarea României la astfel de târguri. 
 
"Nu există nicio scuză. Este neplăcut, este neprofesionist, drept pentru care trebuie să luăm măsuri”, a adăugat ministrul. 
 
Întrebat cine a făcut, concret, amenajarea standului, Cadariu a explicat că nu s-a stabilit încă, dar că cei doi ataşaţi comerciali de la New York au fost chemaţi în ţară, pentru a răspunde unor întrebări.

Citește și: FOTO Soluție magică: Cum pot deveni automobilele clasice la fel de „verzi” ca mașinile electrice noi
 
"În acea vestită fotografie apar şase persoane, un singur reprezentant al celor din turism, deşi şi-au manifestat intenţia de a participa cinci firme specializate pentru a aduce turiştii străini (...) Două dintre persoane sunt salariate ale Ministerului, într-o Direcţie de specialitate, şi ar fi trebuit să fie primele persoane interesate ca prezentarea României să arate la modul profesionist”, a spus ministrul. 
 
O altă persoană din fotografie este consulul României la New York, iar în acest context ministrul s-a întrebat dacă acesta "a fost mulţumit” cu modul în care s-a prezentat România.
 
"Eu nu consider că e cineva vinovat, punctual, doar o persoană. E un cumul de factori. Mă pun pe mine primul vinovat, pentru că nu am ştiut, chiar dacă nu mi s-a atras atenţia că s-a mai întâmplat aşa ceva şi nu aveam de unde să ştiu, dar sunt conducătorul ministerului. (...) Suntem vinovaţi cu toţii, inclusiv cei care ar fi trebuit să ne reprezinte, din industria de turism, acolo, pentru că au cerut participarea la acest târg şi poate că ar fi fost primii interesaţi să arate perfect”, a mai spus Daniel Cadariu. 
 
Daniel Cadariu a precizat că putea fi comandat în SUA, "pe loc", un banner. 
 
"Decât aşa ceva, mai curând deloc", a subliniat ministrul Turismului.

Brandul de țară, creat cu 30 de milioane de euro pe vremea Elenei Udrea, nefolosit de 10-12 ani

Ministrul Turismului, Constantin Daniel Cadariu, a precizat că brandul de ţară, frunza, este în continuare în vigoare, însă "nu este folosit aproape deloc". Brandul stabilit pe vremea când Elena Udrea era ministru al Turismului a costat 30 de milioane de euro.

"Este în vigoare. S-au cheltuit acum 10-12 ani 30 de milioane de euro, bani europeni. Este în proprietatea ministerului, stă nefolosit de atunci. (..) Nu e folosit aproape deloc”, a declarat ministrul Turismului, Constantin Daniel Cadariu, la TVR, informează news.ro.
 
El a precizat că a decis constituirea unui Consiliu de Brand Turistic Naţional care să dea soluţii în sensul refolosirii brandului, dar şi pentru propune soluţii rapide privind folosirea resurselor din buget pentru marketing şi promovare turistică, până la înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor (OMD-uri) prin PNRR. 
 
Constantin Daniel Cadariu a precizat că a emis un ordin de ministru prin care toate cele 18.300 de unităţi turistice clasificate de Minister să afişeze brandul de ţară, iar în prezent este în pregătire un al doilea ordin, care stabileşte unde va fi acest logo amplasat şi ce dimensiuni trebuie să aibă.  
 
El a spus că discută cu aeroporturile pentru a afişa brandul de ţară al României. 
 
Ministrul a adăugat că "speră” ca România să atragă anul acesta 1,5 milioane de turişti străini.
 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te