„Metroul din Drumul Taberei se deschide circulației. Am primit informația chiar acum, am verificat-o din surse sigure și o împărtășesc cu voi.
Marele eveniment se va produce fie duminică, fie luni sau marți, săptămâna viitoare. Deci, cel târziu pe 15 septembrie veți putea călători cu metroul, iar Drumul Taberei nu va mai fi un cartier “rupt” de București”, a notat jurnalistul.
Vitalie Cojocari a menționat că totul depinde de semnarea procesului de recepție a lucrării.
„Rămân de făcut anumite lucrări la suprafață, dar am primit asigurări că acestea nu vor afecta circulația și siguranța călătorilor”, a precizat acesta.
Metroul are 10 stații și este cea mai importantă lucrare de infrastructură din București din ultimii 30 de ani.
Metroul din Drumul Taberei trebuia să intre în funcțiune, potrivit programării inițiale, în 2015. Lucrările începuseră în 2012, dar au urmat un șir nesfârșit de amânări, cauzate ba de lipsa finanțării, ba de probleme tehnice, ba de anchete ale DNA.
Nici măcar ultimele termene avansate pentru ca metroul să fie funcțional - 30 iunie, apoi „finalul acestei veri” - nu au fost repectate.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu a anunțat, în cadrul #2020 BUILDING & CONSTRUCTION SUMMIT, organizat de către Newsweek România că în cele din urmă magistrala 5 de metrou va fi funcțională de la finalul lunii septembrie anul acesta.
„Partea cea mai dificilă, care a determinat întârzierea față de data finală asumată de către constructor în decembrie 2019, când am primit un plan care prevedea că până la 30 iunie metroul va funcționa, a fost un puț de ventilație în zona parcului din Drumul Taberei.
Dar s-a întârziat din cauza unor infiltrații mai mult decât era prognozat”, a explicat secretarul de stat noile întârzieri.
Ionel Scrioșteanu a spus atunci că obstacolul a fost depășit și acum nu a mai rămas decât să fie făcută recepția lucrării și câteva teste finale.