Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) acuză ING Bank România de nerespectarea prevederilor Ordonanței de Urgență 50/2010 privind transparența costurilor contractelor de credit.
În centrul disputei se află aplicarea unei duble marje de dobândă, care ar fi crescut costurile suportate de clienți.
O bancă a păgubit zeci de mii de români cu dobânzi neconforme. Creditele trebuie recalculate
Autoritatea a obligat ING să elimine una dintre marje de dobândă și să restituie banii clienților.
Banca s-a dus în instanță și a obținut suspendarea acestei obligații până i se judecă plângerea pe fond, pe motiv că ar fi foarte costisitoare și ar cere un efort imens din partea angajaților care s-ar ocupa cu recalcularea dobânzilor a aproape 90.000 de credite, scrie Profit.ro.
În urma unui control derulat între iulie și septembrie 2024, ANPC a constatat că ING a aplicat, începând cu 2010, o formulă de calcul a dobânzii care includea două marje – una inițială și una suplimentară – în combinație cu indicatorii EURIBOR sau ROBOR.
Această măsură ilegală a condus la costuri suplimentare pentru clienți.
ANPC a dispus eliminarea marjei suplimentare și restituirea sumelor încasate nejustificat către cei aproximativ 90.000 de clienți afectați, inclusiv actualizarea lor.
Banca a contestat însă decizia ANPC și a cerut Judecătoriei Sectorului 1 suspendarea măsurilor de remediere. Judecătorii au admis cererea ING, iar ANPC a atacat decizia la Tribunalul București.
Recalcularea dobânzilor pentru cele aproape 90.000 de contracte de credit, dintre care 3.750 sunt încă active, ar presupune aproximativ 291.000 de ore de lucru, un cost estimat de 22,4 milioane de lei și 185 de angajați suplimentari.