Noul Mers al Trenurilor 2023-2024 a intrat în vigoare de duminică, 10 decembrie și va fi valabil până în 14 decembrie 2024
Noul Mers al Trenurilor a intrat în vigoare de azi. Viteze de 200 km/h pentru unele garnituri
CFR Călători a anunțat schimbările din noul Mers al Trenurilor, ce intră în vigoare de duminică, 10 decembrie. Printre ele se numără și vitezele pe care unele garnituri le vor putea atinge, dar și modernizara condițiilor de călătorie.
„Pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile”, se arată în comunicatul postat pe site-ul companiei.
În noul plan de Mers al Trenurilor 2023-2024 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.
Citește și: Cum se circulă pe calea ferată când vântul suflă cu 100 km/h. Anunțul făcut de CFR
CFR Călători susține că s-au asigurat încă două relații noi pentru trenurile Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice permit acest serviciu. Au fost proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou un număr de 16 trenuri IC. Listqa acestora poate fi consultată AICI.
Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică).
CFR susține că toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afisaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capat al salonului.
În plus, compania anunță că respectivele garnituri vor putea circula cu viteza maximă de 160 km/h, iar unele vor atinge chiar și 200 km/h.
„În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele”, se mai arată în comunicat.
De asemenea, în condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru a răspunde mai bine cerințelor și pentru menținerea relațiilor internaționale ce leagă principalele orașe din România cu Europa, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, lista acestora putând fi văzută AICI.
În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.
Citește și: DOCUMENT Cât câștigă angajații CFR care fac grevă generală? Sporurile ajung și la 100% din salariu
CFR Călători a mai transmis că facilitează achiziționarea ușoară și rapidă a biletelor de tren în trafic intern prin aplicația mobilă „CFR Călători bilete online” disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery.
De asemenea, zchiziția online de bilete în trafic intern se poate face pentru orice tip de tren până la ora de plecare a trenului din stația de îmbarcare.
Personalul de tren este dotat cu dispozitive POS ce permit emiterea legitimațiilor de călătorie (și plata cu card contactless), rezervarea automată a locurilor, scanarea legitimațiilor, validarea biletelor online și a titlurilor metropolitane.
În plus, Trenurile de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur dispun de aparate POS pentru plata contactless cu orice dispozitiv de plată: card, telefon sau ceas inteligent, iar din stațiile CFR București Nord și Aeroport se pot cumpăra abonamente metropolitane pentru zona București – Ilfov.