Fotografiile publicate marți seara de către ministrul Apărării Nicolae Ciucă, pe Facebook, în care se puteau observa în clar pe o tablă o serie de nume de utilizatori și parole, au fost realizate într-un call center deservit de personal MApN, care asigură programarea cetățenilor la vaccinare, scrie Hotnews, citând reprezentanți ai MApN.
„Imediat ce a fost semnalată situația, parolele au fost schimbate. În urma verificărilor efectuate, cu celeritate, în intervalul de timp dintre postarea fotografiilor și momentul schimbării parolelor nu au existat accesări sau intenții de accesare pe baza datelor de conectare afișate
Informațiile care apar pe panoul respectiv nu reprezintă în ansamblul lor informații clasificate. Datele de conectare care apar în fotografii reprezintă informații de uz intern, nedestinate publicității, date utilizate de operatorii din call center-ul respectiv”, potrivit răspunsului transmis HotNews.ro de către reprezentanții MApN.
Ministerul Apărării a mai precizat că, în urma incidentului, ministrul Nicolae Ciucă „a dispus măsuri de verificare a respectării procedurilor aplicabile de către personalul responsabil, urmând a fi luate de urgență măsurile care se impun”.
Marți seară, pe contul ministrului Apărării Naționale, Nicolae Ciucă, au fost postate mai multe fotografii, printre care și una în care apar mai multe parole, respectiv de acces la o videoconferință, la un laptop, dar și la o adresă de e-mail. Fotografia cu pricina a fost ștearsă din cont după circa o jumătate de oră, dar a devenit virală.