Încep lucrările la Drumul Expres Focșani–Brăila: 73 km de drum rapid care vor lega Moldova de Dunăre

România se apropie de un nou drum de mare viteză: Drumul Expres Focșani–Brăila, cu o lungime de 73,5 km, va conecta Autostrada Moldovei de Podul peste Dunăre și va facilita circulația între Moldova, Brăila, Galați și litoral.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a desemnat, astăzi, câștigătorul contractului de supervizare a lucrărilor de proiectare și execuție pentru Drumul Expres Focșani–Brăila.
Firma românească TPF Inginerie S.R.L. a obținut atribuirea pentru o valoare de 55,1 milioane de lei (fără TVA). Contractul va putea fi semnat după expirarea termenului legal de 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse contestații.
Citește și: De ce fac șoferii români accidente pe autostradă? Psiholog: agresivitate, „prioritatea de șmecher”
Încep lucrările la Drumul Expres Focșani–Brăila: 73 km de drum rapid care vor lega Moldova de Dunăre
Durata totală a contractului este de 106 luni, dintre care:
- 6 luni pentru etapa de proiectare,
- 36 luni pentru execuția lucrărilor,
- 60 luni pentru perioada de garanție,
- 4 luni pentru recepția finală.
Proiectul, finanțat din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat, vizează asigurarea unor servicii de supervizare de înaltă calitate, care să garanteze utilizarea corectă a fondurilor și respectarea obligațiilor contractuale privind durata, calitatea, costul și cantitatea lucrărilor.
Citește și: Autostrada Unirii de 5.300.000.000 €: Când se sapă prima groapă? Pe hârtie, se lucrează de 18 ani
Printre obiectivele specifice ale contractului se numără:
- managementul de proiect și consultanța pentru Beneficiar,
- supervizarea procesului de obținere a avizelor și autorizațiilor,
- monitorizarea și aprobarea etapelor de proiectare și execuție la standarde europene,
- verificarea lucrărilor în perioada de garanție.
Drumul Expres Focșani–Brăila, cu o lungime de 73,5 km, va conecta Autostrada Moldovei (A7) de Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila–Galați (DEx6), precum și rutele către Tulcea și Constanța. Va fi cel mai lung drum de mare viteză construit în România în cadrul unui singur contract.