Astfel, încă 15 zboruri către cele două țări sunt planificate din București, Iași și Cluj-Napoca până la începutul lunii mai, a declarat pentru Digi24 reprezentantul firmei care efectuează aceste curse aeriene.
„Noi încheiem un contract cu firmele de legume și fructe din Marea Britanie care au nevoie de angajați. Tot ei contactează companiile de recrutare de forță de muncă, iar noi aranjăm cursele în funcție de ce ne spun ei. Nu avem un orar de zbor, ci organizăm fiecare cursă în funcție de când pot firmele să transporte toți angajații. Ținând cont de situația de acum cred că vom efectua un zbor pe zi până la începutul lunii mai”, a declarat joi, pentru Digi24, Matthew Purton, reprezentantul unei firme de transport aerian.
Prețul e dublu față de costul unui bilet obișnuit la EasyJet sau WizzAir, adică în jur de 250 de lire sterline pentru un pasager, a precizat Purton.
„Am transportat 1.500 de oameni în Germania până azi. Guvernul german are 40.000 de permise pentru a aduce lucrători. Până acum am lucrat cu Olanda, Germania și Marea Britanie, cred că avem ceva și în Austria acum. Dar, cu timpul, mă aștept să vedem un efort paneuropean, Franța, Elveția, dar și alte țări să aibă solicitări”, a mai spus reprezentantul firmei de transport aerian.
Ambasadorul României la Londra, Dan Mihalache, a declarat săptămâna trecută că are semnale că fermierii britanici ar avea nevoie de muncitori sezonieri, dar deocamdată, în condițiile pandemiei și ale controverselor generate de plecarea muncitorilor români în Germania, n-ar vrea să implice statul român în asemenea discuții. Diplomatul nu a exclus însă pe viitor o eventuală înțelegere bilaterală pe această temă.
Pe de altă parte, ministrul român al transporturilor, Lucian Bode, a declarat că muncitorii români care au plecat în urmă cu o săptămână de pe aeroportul din Cluj-Napoca în Germania, la cules de sparanghel, erau gata organizaţi în momentul apariţiei ordonanţei militare care a reglementat zborurile charter cu muncitori sezonieri.