Navele sunt dotate cu echipamente pentru măsurarea adâncimii canalelor navigabile, a precizat ministrul într-o postare pe Facebook.
„Noi suntem pregătiți”, a adăugat Grindeanu.
Săptămâna aceasta, România şi-a exprimat îngrijorarea în legătură cu indiciile că Ucraina a efectuat lucrări de dragare la canalul Bîstroe, care au efecte într-o zonă de coastă comună, sensibilă din punct de vedere ecologic, şi a cerut să poată verifica zona.
„Ucraina nu a încălcat niciun acord prin adâncirea Canalului Bîstroe din Delta Dunării pentru a crește exporturile de alimente din porturile sale fluviale și este pregătită să arate României munca pe care a desfășurat-o”, a declarat miercuri Iuri Vaskov, ministrul adjunct al Reconstrucției Ucrainei, într-un interviu pentru Reuters.
Citește și: Trupe ucrainene înaintează spre granița cu Transnistria. Se pregătește Kievul să apere Moldova?
Ucraina a anunţat săptămâna trecută că pescajul navelor care traversează prin canalul Bîstroe a fost adâncit de la 3,9 metri la 6,5 metri.
Citește și: Cum a „măcelărit” România Delta Dunării înainte să apară pericolul Bîstroe. 1.753 km de canale noi
România a anunţat că este îngrijorată în legătură cu orice lucrări efectuate pe canalul navigabil prin zona comună a Deltei Dunării, care ar putea ameninţa viaţa sălbatică din patrimoniul mondial UNESCO şi ar încălca tratatele internaţionale de protecţie a mediului.