FOTO Prima locomotivă de cale ferată îngustă construită și livrată în România în ultimii 31 de ani

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 20.12.2021 - 10:30
Prima locomotivă de cale ferată îngustă construită și livrată în România în ultimii 31 de ani. / Foto: Asociatia Prietenii Mocanitei, Facebook
Prima locomotivă de cale ferată îngustă construită și livrată în România în ultimii 31 de ani. / Foto: Asociatia Prietenii Mocanitei, Facebook
Prima locomotivă de cale ferată îngustă construită și livrată în România în ultimii 31 de ani. / Foto: Asociatia Prietenii Mocanitei, Facebook
Prima locomotivă de cale ferată îngustă construită și livrată în România în ultimii 31 de ani. / Foto: Asociatia Prietenii Mocanitei, Facebook
Prima locomotivă de cale ferată îngustă construită și livrată în România în ultimii 31 de ani. / Foto: Asociatia Prietenii Mocanitei, Facebook
Prima locomotivă de cale ferată îngustă construită și livrată în România în ultimii 31 de ani. / Foto: Asociatia Prietenii Mocanitei, Facebook

Mocănița Sibiu-Agnita, de pe Valea Hârtibaciului, are o locomotivă nou-nouță după nu mai puțin de 47 de ani. Utilajul construit de Calea Ferată Îngustă SRL, la Cricșor, este și prima locomotivă de cale îngustă făcută în România și livrată pe piața internă după 1990.

SHARE

Prima locomotivă nouă livrată căii ferate înguste Sibiu-Agnita după 47 de ani (ultima a fost L45H 87-0038-7, livrată în 1974) și prima locomotivă de cale îngustă construită în România pentru piața internă după 31 de ani (ultima a fost L45H-099, livrată în 1990 pentru termocentrala Doicești) a ajuns și a fost testată în weekend la Crișcior, a anunțat Asociația Prietenii Mocăniței, printr-o postare pe pagina sa de Facebook.

Citește și: Mașinile care au marcat anul 2021. Performanțe care rămân în istorie

Botezată L12H-001, locomotiva diesel-hidraulică cu două osii are o „inimă” Deutz de 84 kW (120 CP), în 6 cilindri, cu răcire pe aer și transmisie hidrodinamică. Utilajul cântărește 14 tone, este capabil să atingă o viteză de 17 km/h și va asigura tracțiunea trenurilor turistice și de lucru pe Valea Hârtibaciului începând cu sezonul 2022.

Citește și: Brooke Shields, virgină până la 22 de ani, mărturisește că a început să-i placă sexul după 40 de ani

Locomotiva face parte din proiectul "Un tren pentru Mocăniță", depus de Asociația Prietenii Mocăniței în parteneriat cu comuna Marpod la GAL Microregiunea Hârtibaciu și finanțat cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te