Prima locomotivă nouă livrată căii ferate înguste Sibiu-Agnita după 47 de ani (ultima a fost L45H 87-0038-7, livrată în 1974) și prima locomotivă de cale îngustă construită în România pentru piața internă după 31 de ani (ultima a fost L45H-099, livrată în 1990 pentru termocentrala Doicești) a ajuns și a fost testată în weekend la Crișcior, a anunțat Asociația Prietenii Mocăniței, printr-o postare pe pagina sa de Facebook.
Citește și: Mașinile care au marcat anul 2021. Performanțe care rămân în istorie
Botezată L12H-001, locomotiva diesel-hidraulică cu două osii are o „inimă” Deutz de 84 kW (120 CP), în 6 cilindri, cu răcire pe aer și transmisie hidrodinamică. Utilajul cântărește 14 tone, este capabil să atingă o viteză de 17 km/h și va asigura tracțiunea trenurilor turistice și de lucru pe Valea Hârtibaciului începând cu sezonul 2022.
Locomotiva face parte din proiectul "Un tren pentru Mocăniță", depus de Asociația Prietenii Mocăniței în parteneriat cu comuna Marpod la GAL Microregiunea Hârtibaciu și finanțat cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală.