FOTO Noile tramvaie Astra pentru București, omologate. Cum arată și pe linii vor circula

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 25.11.2022 - 16:16
Tramvai Astra Imperio Metropolitan. / Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Tramvai Astra Imperio Metropolitan. / Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Tramvai Astra Imperio Metropolitan. / Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Tramvai Astra Imperio Metropolitan. / Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Tramvai Astra Imperio Metropolitan. / Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Tramvai Astra Imperio Metropolitan. / Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Autoritatea Feroviară Română (AFER) a omologat noile tramvaie făcute de Astra Arad, ceea ce înseamnă că, dacă recepția nu va fi amânată, pe 1 decembrie, ar putea ieși pe trasee.

SHARE

Tramvaiele Astra pentru București sunt omologate, a răspuns Autoritatea Feroviară Română (AFER) la solicitarea în acest sens făcută de Primăria Capitalei. În aceste condiții, recepționarea tramvaielor nu mai are niciun motiv să fie amânată, așa că pe 1 Decembrie bucureștenii vor putea circula cu noile mijloace de transport.

Citește și: Mercedes bagă abonament de putere și viteză, BMW pentru scaune încălzite. Urmează taxa pe frâne?

La finele săptămânii trecute, Primăria Municipiului București a cerut AFER un răspuns cu „celeritate”, „fără echivoc” privind cele două certificate de omologare ale tramvaielor Astra Imperio Metropolitan.

”În temeiul HG 626/1998, cu modificările și completările ulterioare, AFER efectuează omologarea tehnică a vehiculelor de transport urban pe șine. În cazul <Tramvaiului Astra cu podea complet coborâtă>, comisia de omologare a decis omologarea tehnică de fabricație, respectiv omologarea tehnică de tip a produsului critic mai sus menționat, încheind Raportul nr. 3002/182/05.05.2020, în baza solicitării nr. 3008/128.12.03.2020, pentru reomologarea produsului critic <Tramvai Imperio cu podea complet coborâtă>, după expirarea termenului de valabilitate a certificatului de omologare tehnică de fabricație, cu schimbarea denumirii în <Tramvai Astra cu podea complet coborâtă>. În cadrul anexelor la certificatele de omologare tehnică menționate, sunt enumerate modelele de tramvaie care au fost omologate, în funcție de numărul de module solicitat de client, în care se regăsește și tramvaiul cu 4 module (sublin.ns.)”, se arată în răspunsul trimis de AFER către Ion Victor Tărtăcuță, directorul executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului București, relatează clubferoviar.ro.

Citește și: FOTO BMW aduce un omagiu erei motoarelor termice resuscitând „Batmobil”-ul 3.0 CSL. Preț: 750.000€

Noile garnituri ar trebui să circule pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55.

Nicușor Dan a declarat în iunie, la sosirea primei garnituri, că primele trenuri vor circula pe linia 41.

Garniturile Astra Imperio Metropolitan au 36 de metri lungime, podeaua complet coborâtă, cinci uşi duble şi sunt dotate cu aer condiţionat. Capacitatea este de 220 de călători, din care minim 56 pe scaune, plus o platformă rabatabilă sau culisantă cu acţionare manuală pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaun cu rotile.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te