Capitala are doar 32 de kilometri de piste de biciclete. Dintre aceștia, doar jumătate au fost realizați pe baza unui plan integrat. Doar că și acest plan integrat de piste pentru biciclete a fost realizat doar în proporție de 30%. Ca autostrăzile, și pistele de biciclete au „găuri” ele nefiind continue.
Citește și: PAS, partidul Maiei Sandu, a câștigat clar alegerile parlamentare cruciale din Republica Moldova
Mai degrabă vorbim de „cioturi” pe care poți merge în siguranță cu bicicleta în București. Există porțiuni aflate în lucru sau în curs de obținere a avizelor. Până în acest moment, Primăria Municipiului Bucuresti a realizat un total de 32,55 km de piste de biciclete, potrivit unui răspuns pentru Newsweek România.
Trasee de biciclete dezvoltate în cadrul altor proiecte de infrastructură
Jumătate din această distanță și anume 16,4 kilometri de piste de bicicletă au fost realizați în cadrul unor alte proiecte de infrastructură. „Toate pistele s-au realizat cu respectarea STAS-ului în vigoare 10144/2/91 – Trotuare, alei de pietoni și piste de bicicliști, care stabilește prescripțiile de proiectare pentru trotuare și alei pietonale din localitățile urbane și rurale, precum și pentru pistele de ciclisti sau din afara acestora”, spune Primăria.
- Șos. Pantelimon - 5,3 km (pus în funcțiune în anul 2017, în cadrul proiectului de infrastructură „Reabilitare sistem rutier și linie de tramvai Șos. Pantelimon”);
- Bd. Liviu Rebreanu- 2,7 km (pus în funcțiune în anul 2017, în cadrul proiectului de infrastructură „Reabilitare sistem rutier şi linie de tramvai B.dul Liviu Rebreanu”);
- Bd. Buzești-Berzei-Uranus - 2,6 km (pus în funcțiune în anul 2016, în cadrul proiectului de infrastructura „Străpungere Buzești-Berzei-Uranus”);
- Piata Presei Libere - 2,4 km (pus în funcțiune în anul 2017, în cadrul proiectului de infrastructură "Pasaj subteran Piata Presei Libere"; -
Șos.Fabrica de Glucoză - 3,4 km (pus în funcțiune în anul 2020, în cadrul proiectului de infrastructură „Lărgire Șos.Fabrica de Glucoză între Calea Floreasca și Șos. Petricani" ).
Proiect cu 5 km de pistă amenajați anual
Începând cu anul 2018, Primăria Capitalei derulează proiectul ”Implementarea unui sistem public pentru transport cu bicicleta în zona centrală a capitalei”, ce presupune realizarea a patru trasee în centrul Bucureștiului cu o lungime totală de 48,25 km. Din cei 48,25 km, până în prezent au fost realizați 16,15 km piste biciclete (traseul 1, tronsonul 1 – 6 km finalizați și traseul 3 – 10,15 km finalizați).
Citește și: Israelul va oferi a treia doză de vaccin persoanelor care au probleme cu imunitatea
Stadiul proiectului
Traseul 1 (9,3 km lungime) cuprinde 2 tronsoane:
- tronsonul 1 (6 km lungime) - cuprins între Piața Victoriei – B.dul Aviatorilor – B.dul Beijing – Str.Nicolae Caramfil – Șos.Pipera - a fost finalizat Pentru acest proiect a fost obținut avizul nr. 1041.316/23.07.2020 Inspectoratului General de Poliție – Brigada Rutieră. ·
- tronsonul 2 (3,3 km lungime) cuprins între B.dul Constantin Prezan – Șos.Kiseleff – Piața Presei Libere – a fost demarată procedura de atribuire a contractului de execuție a lucrărilor.
Traseul 2 (17,20 km lungime), cuprins între Piata Victoriei – B.dul Iancu de Hunedoara – Sos. Stefan cel Mare – Sos.Mihai Bravu - a fost obtinută autorizația de construire, în curs de obținere avizul de la Brigada Rutieră
Tronsonul 2.1 (Piata Victoriei – Iancu de Hunedoara – Stefan Cel Mare) - a fost emisă autorizația de construire, se asteapta avizul Brigăzii Rutiere pentru începerea lucrării.
Tronsonul 2.3 - (Iancu de Hunedoara – Stefan Cel Mare – Ștefan cel Mare – a fost realizat proiectul tehnic
Traseul 3 (10,15 km lungime) cuprins între Calea Victoriei – B.dul Regina Elisabeta – B.dul Națiunile Unite - Splaiul Independenței – a fost finalizat. Execuția lucrărilor la acest traseu s-a realizat etapizat, pe tronsoane, conform avizului Brigăzii Poliției Rutiere, în funcție de finalizarea altor lucrări ce se aflau în desfășurare pe traseul 3.
- tronsonul 1 (0,65 km lungime) - între Calea Victoriei - B-dul Regina Elisabeta și Splaiul Independenței, sectoarele 3 și 5 - recepționat cu Procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr.3330/1/02.07.2020.
- tronsonul 2 (6,7 km lungime) – cuprins între Piața Națiunile Unite și Grozăvești. A fost demarată procedura de recepție la terminarea lucrărilor. ·
- tronsonul 3 (2,8 km lungime) – cuprins între B.dul Regina Elisabeta - B.dul Mihail Kogălniceanu (de la Piața Mihail Kogălniceanu până la Piața Operei). A fost demarată procedura de recepție la terminarea lucrărilor.
Traseul 4 (11,6 km lungime), cuprins între B.dul Libertății – Piața Constituției – B.dul Unirii – B.dul Decebal – B.dul Basarabia – Stadionul Național.
Realizarea execuției lucrărilor se face etapizat, pe tronsoane, astfel:
- tronsonul 1 cuprins între Splaiul Independenței și Piața Constituției;
- tronsonul 2 cuprins între Piața Constituției și Piața Unirii;
Pentru tronsonul 1 și 2 (lungimea pistelor este de 7,15 Km) se vor realiza în conformitate cu Proiectul Individual nr. 12 – ”Reabilitare B.dul Unirii de la Piaţa Constituţiei la Piaţa Unirii cu traversare la Str. George Georgescu, care face parte din Proiectul: Plan Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) - “Zona Centrală” Bucureşti, aprobat prin H.C.G.M.B. nr.103/30.08.2012, se suprapune cu proiectul PIDU, este nevoie de actualizare PUZ.
- tronsonul 3 cuprins între Piața Unirii și Piața Alba Iulia; a fost obținută Autorizația de construire nr. 292/389/2628/16.06.2020, în prezent, reanalizarea documentației a fost transmisă către Brigada Poliției Rutiere pentru obținerea avizului pentru începerea lucrărilor.
- tronsonul 4 cuprins între Piața Alba Iulia și Piața Muncii (Bd. Decebal – Bd. Basarabia) - se suprapune cu proiectul Primăriei Sectorului 3 ”Creșterea capacității de staționare și mobilitate a parcului auto B.dul Decebal”, care cuprinde și amenajarea unei piste de biciclete. Astfel, pista de biciclete de pe B.dul Decebal urmează să fie executată de către Primărie Sectorului 3 (vor urma discuții cu reprezentanții Primăriei sectorului 3), aceasta din urmă având obținute avizele tehnice emise de către Comisia Tehnică de Circulație și Brigada Rutieră București.
- tronsonul 5 cuprins între B.dul Basarabia – Stadionul Național – a fost obținută Autorizația de construire nr.293/391/2626/16.06.2020, în prezent, reanalizarea documentației a fost transmisă către Brigada Poliției Rutiere pentru obținerea avizului pentru începerea lucrărilor