Newsweek România a obținut în exclusivitate mai multe declarații de la oficiali din cadrul Ministerului Transporturilor care susțin că documentația întocmită de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se află în analiză la Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport (DGOIT).
Dăncilă a mințit public
Pe 11 octombrie a.c., premierul Viorica Dăncilă anunța bucuroasă că Guvernul a făcut progrese importante în ceea ce privește asigurarea finanțării investițiilor care vizează Centura existentă a municipiului București. "Dosarul prin care solicităm finanţarea din bani europeni este gata şi luni (15 octombrie - n.r.) va fi transmis Comisiei Europene.
Solicităm finanţarea din bani europeni, mai exact din Programul Operaţional Infrastructură Mare, pentru acest proiect deosebit de important.
Vorbim despre fonduri estimate la peste 1,3 miliarde de euro fără TVA.
Guvernul va oferi tot sprijinul pentru atragerea finanţării europene necesare realizării acestui proiect", declarat premierul Viorica Dăncilă.
Comisarul european Corina Crețu, însă, a declarat chiar pe 15 octombrie, la Bruxelles, că nu mai acceptă "insulte" din partea Guvernului român faţă de munca pe care o face.
Crețu a subliniat că la Comisia Europeană se fac "eforturi supraomeneşti" pentru a evita dezangajările de fonduri pentru România
Însă, a mai spus comisarul european, fără proiecte nu se poate finanţa nimic.
Unde sunt documentele
Deși foarte mulți oficiali îl contrazic, Narcis Neaga susține în continuare că a transmis documentația la Comisia Europeană.
Surse din cadrul Ministerului Transporturilor arată, însă, că documentația se află în analiză la DGOIT.
"Procedura este trimisă prin sistem. Nu pot să vă spun dacă este completă sau nu.
Probabil o să mai fie nevoie de completări din partea CNAIR până când o să ajungem să avem o formă pe care o să o trimitem la Comisie", a menționat sursa Newsweek România.
Aceasta a menționat că angajații de la DGOIT evaluează documentația în regim de urgență pentru a fi trimisă la Comisia Europeană până la sfârșitul lunii noiembrie:
"Proiectul ăsta este un pic atipic pentru că este unul integrat din mai multe proiecțele.
De exemplu, Pasajul Domnești este un proiect, pasajul Mogoșoaia este un alt proiect, pasajul Olteniței - încă un proiect, pasajul Berceni - un proiect, capetele de centură - alt proiect, autostrada nouă - alt proiect. La final trebuie să avem un document de suport suficient de bun pentru a convinge Comisia să aprobe proiectul."