joi 16 octombrie
EUR 5.0884 USD 4.3642
Abonează-te
Newsweek România

Escrocii exploatează încrederea oamenilor și obțin acces la informații sensibile. Cum ne protejăm?

Data publicării: 16.10.2025 • 10:30 Data actualizării: 16.10.2025 • 10:31
O femeie vorbește la telefon - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
O femeie vorbește la telefon - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Un bărbat vorbește la telefon - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Un bărbat vorbește la telefon - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Experții în sercuritate cibernetică spun că este momentul să fim foarte atenți la orice informație furnizăm sau cui dăm acces la datele noastre. Escrocii s-au „perfecționat” și reușesc să-i păcălească ușor pe oameni.

Atacatorii exploatează încrederea umană pentru a obține acces la informații, sisteme sau resurse, fără a scrie o singură linie de cod dăunător.

Pare incredibil, dar acest lucru chiar se întâmplă în fiecare zi. Și sunt foarte mulți oameni care le pică în plasă.

Escrocii exploatează încrederea oamenilor și obțin acces la informații sensibile. Cum ne protejăm

Newsweek a scris de multe ori despre escrocheriile care se produc în fiecare zi. Oameni vulnerabili pică în plasa escrocilor. Mulți nici nu își dau seama. 

Citește și: Nouă escrocherie pe Whatsapp. Ce fac infractorii cu fotografia ta? Avertisment din partea Poliției

Experții atrag atenția despre metodele folosite de infractori de a-i convinge pe oameni să le dea ce au nevoie.

„Tehnicile variază: de la apeluri telefonice și e-mailuri personalizate, la conversații aparent inofensive sau acces fizic mascat în legitimitate.

Scopul? Să obțină ceea ce o breșă tehnică nu poate: cooperarea victimei”, transmite Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică într-o postare pe Facebook.

Un bărbat vorbește la telefon - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Un bărbat vorbește la telefon - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

 

 Experții recomandă să analizăm mai bine atunci când primim telefoane sau ni se cer date personale.

 Bune practici pentru reducerea riscului:

 Verificarea atentă a identității celor care solicită informații

 Limitarea accesului la date în funcție de roluri și necesități

Instruirea periodică a personalului privind tehnicile de manipulare psihologică

Raportarea oricărui comportament suspect, chiar dacă pare banal

Atacurile nu vizează doar rețelele ci vizează oamenii din spatele lor.

Conștientizarea este prima linie de apărare. Vigilența face diferența!

Citește și: Ce să faci dacă ai devenit victima unei escrocherii online? Primele minute sunt esențiale

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră