Ghidul prevede o serie de schimbări, de la menținerea unor locuri neocupate în avion, la purtarea măștii în timpul zborului. Accesul în terminal va fi permis doar pasagerilor, iar acestora nu le va fi permis să formeze cozi la toaletă în avion.
Comisia Europeană a elaborat propriile recomandări de zbor, însă a făcut apel la EAA și ECDC să dezvolte reguli specifice pentru călătoriile cu avionul.
Documentul recomandă purtarea măștii pe întreaga durată a călătoriei iar pasagerii vor fi solicitați să completeze un chestionar de sănătate.
Atunci când se stabilește configurația locurilor în avion, companiile aeriene ar trebui să asigure, pe cât posibil, distanțarea fizică între pasageri”.
Deși companii ca Lufthansa și TAP Air Portugal au instituit deja politica rândurilor goale în avion, cei mai mulți operatori se opun ideii, pe motiv că nu este o măsură eficientă și că le afectează afacerile.
Dacă distanțarea fizică nu este posibilă, ”pasagerii și echipajul de bord trebuie să se asigure că iau tote celelalte măsuri preventive, inclusiv igiena mâinilor, reguli respiratorii și purtarea măștii”, se mai arată în ghid.
Ghidul recomandă în cazul pasagerilor care prezintă simptome de COVID 19 existența a două rânduri libere pentru a servi drept spațiu de izolare.
Potrivit ghidului obținut de Politico, verificarea temperurii nu este eficientă în detectarea semnelor de COVID – 19 or în combaterea pandemiei și ar fi o măsură costisitoare.
Ghidul nu susține nici ideea așa numitului pașaport de imunitate care să arate că pasagerii nu sunt infectați cu COVID – 19 înainte de îmbarcare.
În plus, pasagerii nu vor fi conduși de rude, prieteni, la aeroport.
„Accesul în aeroport va fi permis doar pasagerilor, echipajului și angajaților”, se mai arată în ghid, cu excepția acelor pasageri care au nevoie de asistență pentru a se putea mișca.
Ghdiul destinat industriei aviatice nu este obligatoriu deoarece autoritățile naționale au atribuții în implementarea politicilor de sănătate și siguranță sanitară, însă Uniunea Europeană speră că o abordare coordonată va ajuta reglementarea industriei și va stimula revenirea ei.
Industria aviatică ar urma acum să transmită un feedback referitor la acest ghid, înainte de a fi finalizat de EASA în următoarele săptămâni, potrivit Comisiei.