De mulți ani, România este cea mai periculoasă țară din Europa, din punct de vedere al siguranței rutiere.
Avem cele mai multe persoane decedate din accidente de circulație, raportate la un milion de locuitori. Avem cele mai multe victime rezultate din accidente grave.
În mod direct, primele trei cauze ale tragediilor șoselelor din România sunt: viteza excesivă, traversarea neregulamentară şi abaterile bicicliştilor.
Privind în profunzime, numărul mult prea mare de accidente este amplificat de lipsa autostrăzilor și a drumurilor naționale pe care să se poată circula în siguranță, legislația permisivă, lipsa de educație rutieră a conducătorilor auto și corupția polițiștilor.
Toate țările UE au găsit soluții pentru reducerea numărului de accidente grave, doar România încă mai strică media europeană.
Asta cu toate că țara noastră a adoptat, în 2016, Strategia de Siguranţă Rutieră (2016-2020). Efectele au fost aproape egale cu zero.
Noua Strategie de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2021- 2030 este încă în lucru la Ministerul Transporturilor.
Desigur, există propuneri de îmbunătățire a Codului Rutier, dar și inițiative de relaxare nejustificată venite din partea unor politicieni care au avut probleme cu permisul de conducere.
Există însă și soluții care pot fi puse în aplicare rapid și cu costuri minime. Doar să le și bage autoritățile în seamă.
Citește dosarul integral „Drumurile noastre, moarte”
Mai puține accidente în 2021, dar mai mulți morți
Weekendul negru de pe drumurile românești
Fabuloasele șpăgi luate de unii polițiști de la Rutieră și Permise
Cum au modificat parlamentarii Codul Rutier ca să scape ei de amenzi
Virgil Vochină: Peste 75.000 de români au murit în accidente după 1990
Polițiștii nu dau amenzi după camerele video de bord ale românilor. Un agent trebuie să constate
De ce devin șoferii români ucigași la volan
__________________________