Cu ce se apără România la Marea Neagră: trei fregate, o corvetă, 30 de MiG-uri și 17 avioane F-16

DE Andrei Vasilescu | Actualizat: 23.04.2021 - 22:47

Rusia a dat joi ordinul ca forțele sale militare masate la granița cu Ucraina să se retragă, dar rămâne o amenințare constantă în Marea Neagră. România nu are dotările necesare unei reacții eficiente în cazul unui conflict scăpat de sub control. Desigur, ne bazăm pe forțele NATO.

SHARE

Forțele Navale Române ar putea interveni într-un eventual conflict major doar cu patru nave: două fregate tip 22, Regele Ferdinand și Regina Maria, Fregata Mărășești, o corvetă. 

Citește și: Mandatul românesc de arestare a Rechinului e degeaba. A fost suspendat de un judecător mexican

În dotarea Forțelor Navale se mai află p navă purtătoare de rachete, p vedetă torpiloare, un puitor de mine, o navă logistică, un dragor maritim, o navă de cercetări, o navă de scafandri, o navă hidrografică, un remorcher maritim de salvare, nave de transport și de protocol. 

Citește și: Vali Nebunu și soția sa, Doina, judecați pentru că au băgat ilegal un copil în țară. Dosar de trafic

 

Fregata Regele Ferdinand Foto: mapn.ro

În februarie 2021, Ministerul Apărării Naționale a atribuit Șantierului Naval Constanța un contract în valoare de 325.143 lei pentru servicii de reparații la corp navă la fregata Regina Maria (F-222), așadar această navă nu este disponibilă în momentul de față. 

Citește și: Rusia anunță exerciții militare în Marea Neagră, cu 40 de nave de război și 10.000 de soldați

Acordul pentru achiziția celor două fregate britanice – devenite Regina Maria și Regele Ferdinand – a fost încheiat în ianuarie 2003, în timpul guvernului Adrian Năstase, contra unei sume de 116 milioane de lire sterline (aproximativ 168 de milioane de euro la vremea respectivă). Contractul avea și anumite clauze referitoare la regenerarea și modernizarea fregatelor, care însă nu au mai fost respectate.

Citește și: EXCLUSIV Franța boicotează relația diplomatică cu România. Motivul: contractul nesemnat pe corvete

Drept urmare, MApN a inclus în contractul pentru construcția a patru corvete multifuncționale și obligația ca firma câștigătoare să modernizeze cele două fregate tip 22 – Regina Marea și Regele Ferdinand.

Parteneriatul dintre constructorul francez Naval Group și Șantierul Naval Constanța a fost declarat câștigător în iulie 2019. Însă, la doi ani de la finalizarea licitației pentru corvete, contractul în valoare de 1,2 miliarde de euro nu a fost încă semnat.

Citește și: Un interlop amenință cu pistolul de față cu soția și fetița lui: Ultimul glonț mi-l trag eu în cap

 

MiG 21 Lancer Foto: roaf.ro

Forța aeriană: 30 de MiG-uri Lancer și 17 F-16 Fighting Falcon

Din punctul de vedere al avioanelor de luptă multirol, România dispune de circa 30 de MiG 21 Lancer și 17 avioane F-16 Fighting Falcon.

Numărul avioanelor MiG 21 este secret, dar având în vedere că mai există două escadrile incomplete, numărul acestor aparate de zbor este estimat la cel mult 30. O escadrilă ar trebui să aibă 16 avioane.

În urmă cu cîteva zile, în județul Mureș, s-a prăbușit al 25-lea MiG 21 de după 1990. Din fericire, pilotul a apucat să se catapulteze și a scăpat cu viață. 

F-16 Fighting Falcon Foto: f16.net

Escadrila de la Feteşti, dotată cu 17 aeronave F-16, după venirea şi a ultimului aparat pe 25 martie 2021, trebuie să intre la modernizare, pentru a atinge faza finală de operaţionalizare, proces ce va dura până în 2025, conform unor declaraţii ale unor oficiali de la MApN.

Cea de la Feteşti, dotată cu 17 aeronave F-16, după venirea şi a ultimului aparat pe 25 martie 2021, trebuie să intre la modernizare, pentru a atinge faza finală de operaţionalizare, proces ce va dura până în 2025, conform unor declaraţii ale unor oficiali de la MApN.

 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.