Construcția de autostrăzi este blocată din cauza materialelor de construcții. Lipsesc rocile

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 20.03.2024 - 15:54
Construcția de autostrăzi este blocată din cauza materialelor de construcții. Lipsesc rocile foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Un obstacol major riscă să blocheze construcția de autostrăzi în România și să ducă la pierderea banilor din PNRR.

SHARE

Deja, obiectivele majore de infrastructură au fost blocate sau întârziate din motive precum traseele urșilor sau locațiile cu importanță arheologică de pe traseu.

Există multe șantiere în lucru iar altele vor fi deschise, în timp ce sunt prea puține roci și materiale de construcție disponibile. 

La Senatul României a început, miercuri, o dezbatere menită să identifice soluții de eliminare a birocrației care împiedică creșterea acestor capacități, dar care să păstreze, în același timp, reglementările pentru cariere și balastiere.

Construcția de autostrăzi este blocată din cauza materialelor de construcții. Lipsesc rocile

"Categoric a fost identificat acest nou risc. Nu o să putem să livrăm necesarul de roci exploatate, de materiale de construcție pentru lucrări majore de infrastructură. Am identificat foarte clar necorelări legislative.

Senator: "Avizele pentru o exploatare nouă de materiale de construcții durează până la opt ani"

Trebuie să lucrăm la Legea Apelor, de exemplu, la Legea Minelor, să  modificăm Codul Fiscal și să rezolvăm anumite chestiuni administrative.

Citește și: „Minune”! Încep lucrările pe ciotul A1 poreclit „Autostrada Urșilor”. Trebuia să fie gata din 2016

Mai avem de-a face și cu apariția concurenței neloiale, care constă în faptul că au început exploatări ilegale. Asta înseamnă că nu se mai încasează bani nici la bugetul de stat, nici la bugetele locale.

Citește și: Tunel de 2 km de pe A1 Arad-Deva, săpat în 3 ani, la fel ca Mont Blanc-ul de 11 km în anii 1950

Dar fenomenul există, iar pe de altă parte, pentru exploatările noi de roci de construcție avizările sunt extrem de greoaie.

Spre exemplu, pentru a începe o exploatare pe un perimetru nou, ar putea să dureze până la opt ani, iar noi nu avem timp pentru așa ceva.

Ministerul Transporturilor a început să facă investiții masive în infrastructură rutieră, în infrastructură de căi ferate și este nevoie să putem livra în șantierele românești resurse minerale românești", a spus la Antena 3 CNN Istvan-Antal Lorant, președintele Comisiei pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale din Senatul României.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te