marți 14 octombrie
EUR 5.0903 USD 4.3905
Abonează-te
Newsweek România

Construcția de autostrăzi este blocată din cauza materialelor de construcții. Lipsesc rocile

Data publicării: 20.03.2024 • 15:33 Data actualizării: 20.03.2024 • 15:54
Construcția de autostrăzi este blocată din cauza materialelor de construcții. Lipsesc rocile foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Construcția de autostrăzi este blocată din cauza materialelor de construcții. Lipsesc rocile foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Un obstacol major riscă să blocheze construcția de autostrăzi în România și să ducă la pierderea banilor din PNRR.

Deja, obiectivele majore de infrastructură au fost blocate sau întârziate din motive precum traseele urșilor sau locațiile cu importanță arheologică de pe traseu.

Există multe șantiere în lucru iar altele vor fi deschise, în timp ce sunt prea puține roci și materiale de construcție disponibile.

La Senatul României a început, miercuri, o dezbatere menită să identifice soluții de eliminare a birocrației care împiedică creșterea acestor capacități, dar care să păstreze, în același timp, reglementările pentru cariere și balastiere.

Construcția de autostrăzi este blocată din cauza materialelor de construcții. Lipsesc rocile

"Categoric a fost identificat acest nou risc. Nu o să putem să livrăm necesarul de roci exploatate, de materiale de construcție pentru lucrări majore de infrastructură. Am identificat foarte clar necorelări legislative.

Senator: "Avizele pentru o exploatare nouă de materiale de construcții durează până la opt ani"

Trebuie să lucrăm la Legea Apelor, de exemplu, la Legea Minelor, să modificăm Codul Fiscal și să rezolvăm anumite chestiuni administrative.

Citește și: „Minune”! Încep lucrările pe ciotul A1 poreclit „Autostrada Urșilor”. Trebuia să fie gata din 2016

Mai avem de-a face și cu apariția concurenței neloiale, care constă în faptul că au început exploatări ilegale. Asta înseamnă că nu se mai încasează bani nici la bugetul de stat, nici la bugetele locale.

Citește și: Tunel de 2 km de pe A1 Arad-Deva, săpat în 3 ani, la fel ca Mont Blanc-ul de 11 km în anii 1950

Dar fenomenul există, iar pe de altă parte, pentru exploatările noi de roci de construcție avizările sunt extrem de greoaie.

Spre exemplu, pentru a începe o exploatare pe un perimetru nou, ar putea să dureze până la opt ani, iar noi nu avem timp pentru așa ceva.

Ministerul Transporturilor a început să facă investiții masive în infrastructură rutieră, în infrastructură de căi ferate și este nevoie să putem livra în șantierele românești resurse minerale românești", a spus la Antena 3 CNN Istvan-Antal Lorant, președintele Comisiei pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale din Senatul României.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră