Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,94 %
Elena Lasconi 19,17 %
99,95 %
Marcel Ciolacu 19,15 %
George Simion 13,87 %
Click aici pentru rezultate complete

CFR Călători susține că are mai multe locomotive decât are nevoie. Totuși, garniturile rămân în câmp

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 05.08.2021 - 15:29
Locomotivele bune sunt închiriate la privați. Foto Club Feroviar
Locomotivele bune sunt închiriate la privați. Foto Club Feroviar

CFR Călători are închiriate doar 8 locomotive electrice clasice către operatorii de transport feroviar de marfă, cu capital privat, potivit unui comunicat de presă al companiei de stat.

SHARE

CFR Călători a făcut public numărul de locomotive pe care l-a închiriat companiilor private, la o săptămână după ce societatea a fost acuzată că oferă, pe sume infime, cele mai bune locomotive privaților, motiv pentru care se înregistrează atât de multe defecțiuni la trenurile operatorului de stat. 

Comunicatul vine în condițiile în care închirierea s-a făcut până acum fără transparență, în condiții pe care CFR Călători nu le-a făcut publice nici la cererea jurnaliștilor. 

Citește și: CFR închiriază locomotivele bune la privați și pentru călătorii săi ține locomotivele defecte

CFR Călători a transmis că are închiriate doar 8 locomotive electrice clasice către operatorii de transport feroviar de marfă, cu capital privat, potivit unui comunicat de presă al companiei de stat.

„Acestea sunt de tip EA5100 KW, așa numitele locomotive electrice clasice, și au o viteză maximă admisă în circulație de 120 km/h. Pentru remorcarea trenurilor de călători sunt folosite în special locomotive electrice modernizate, marea lor majoritate au viteza maximă de 160 km/h, sau peste această viteză.

Toate cele 8 locomotive închiriate sunt fabricate în perioada 1970 – 1989”, se arată în document.

CFR Călători susține că deține mai multe locomotive decât are nevoie, deci închirierea nu ar afecta activitatea proprie. 

Citește și: Vara greșită a CFR. De la trenul plecat fără călători la trenul plecat când trebuia să ajungă

„Din acest tip de locomotive (EA5100 KW), necesarul CFR Călători este de aproximativ 200 de  unități. Parcul activ numără peste 220 unități. Parcul inactiv – sau cel de rezervă – cuprinde peste 40 de unități, iar cel „rece” de circa 80 de unități.

Parcul „rece” cuprinde locomotive care au nevoie de revizii / reparații care nu pot fi efectuate în unități proprii ale CFR Călători”, menționează comunicatul. 

CFR Călători nu a prezentat în clar care sunt tarifele pentru închirierea locomotivelor. Mai mult, actualul director al companiei, Ovidiu Vizante, dă vina pentru situație pe fostul director, Dan Costescu. 

„Activitatea de închiriere, stabilirea numărului de locomotive cât şi perioada de închiriere se efectuează în funcţie de situaţia punctuală existentă la CFR Călători. Mai mult, contractele conţin clauze care permit companiei să sisteze (în maxim 5 zile) închirierea locomotivelor dacă situaţia o impune.

Temeiul legal pentru realizarea activităţii, îl reprezintă Hotărârea Consiliului de Administraţie al CFR Călători şi Deciziile date de către Directorii Generali ai SNTFC CFR Călători. Iar tariful aplicat a fost decis în vara anului 2020.

CFR Călători intenționează să utilizeze veniturile astfel obținute pentru închirierea/achiziția de material rulant modern, cu costuri mai mici de exploatare şi grad sporit de confort, adaptat traficului de călători”, susține documentul.

Citește și: Coșmar pe căile ferate: trenul Timișoara-Mangalia, două locomotive defecte, 13 ore întârziere

Precizarea vine în contextul în care în ultimele două luni mai multe locomotive ale CFR Călători s-au defectat, iar pasagerii au rămas ore în șir în câmp sau în gări, pe caniculă. Recordul a fost al trenului care a plecat pe 28 iulie din Mangalia și a ajuns după 24 de ore în Timișoara.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te