Oficial, este vorba despre "„Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat și a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla și pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002", conform site-ului Transporturilor.
Aceeași sursă mai menționează că propuneri și observații pe marginea acestui proiect, acum aflat în faza de consultare publică, pot fi depuse la MT până pe 10 septembrie a.c.
Aeroportul e doar un aerodrom
O scurtă reglementare a proiectului arată că „Aeroportul Tuzla, aflat în proprietatea și în administrarea S.C. Regional Air Services S.R.L., deține certificatul de autorizare aerodrom eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare.
În prezent, pe Aeroportul Tuzla se desfășoară operațiuni aeriene de transport public, aviație generală, lucru aerian, precum și zboruri cu elicoptere pentru transportul personalului spre/dinspre platforme și/sau nave de foraj marin poziționate în afara apelor teritoriale ale României.
Aeroportul Tuzla a fost certificat ca aeroport deschis traficului aerian internațional în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional.
Prin acest proiect de act normativ se propune aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat și a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla."
Beneficiar privat, cheltuieli de stat
Totuși, deschiderea unui punct de frontieră nu este chiar o operațiune banală: atât Poliția de Frontieră (deci, Ministerul de Interne), cât și Vama (așadar, Ministerul de Finanțe) trebuie nu doar să fie de acord cu inițiativa, ci să o și sprijine.
Inclusiv financiar, așa cum arată nota de fundamentare a proiectului.
Carmen Dan își dorește intens punctul de frontieră
Surse din Ministerul Transporturilor au arătat că proiectul a fost scos în față de către ministrul de Interne, Carmen Dan. De altfel, aceasta este co-semnatară (împreună cu ministrul Transporturilor, Lucian Șova) al notei de fundamentare. Dovada că actul este unul foarte important e constituită de șirul lung al celor care trebuie să avizeze favorabil proiectul pentru ca acesta să intre în vigoare.
Funcții din Libia până în SUA înainte de 1989
Conform hotnews.ro, proprietarul aerodromului, Dorin Ivașcu, „ar fi fost spion în cadrul fostei DIE, în perioada comunistă. Și ar fi fost acuzat, la un moment dat, în scandalul „Țigareta 2”, din 1997, de trafic de armament către țări africane, potrivit unei anchete din ZiuaNews.
În același articol se mai arată că firma pe care o controlează, Regional Air Services, este din Tanzania. Legat de acest lucru, Ministerul Transporturilor susține că este o firma inregistrata la Registrul Comerțului.
„În conformitate cu Certificatul de înregistrare Seria B Nr. 0659243 din 03.01.2005, depus la Ministerul Transporturilor, firma REGIONAL AIR SERVICES S.R.L. figurează înregistrată la OFICIUL REGISTRULUI COMERŢULUI DE PE LȂNGĂ TRIBUNALUL CONSTANŢA", se arată în răspuns.
Însă, Regional Air Services a preluat baza de Aviaţie Utilitară din Tuzla în 1999, cu 6 ani înainte de a se înregistra la Oficiul Registrului Comerțului."
Aceeași sursă îl citează și pe Ivașcu, care "a afirmat că nu a lucrat nici pentru DIE, nici pentru SIE. De asemenea, neagă faptul că ar fi fost acuzat în scandalul "Țigareta 2"."
Altfel, CV-ul lui Dorin Ivașcu este suficient de relevant pentru a înțelege care erau legăturile acestuia înainte de 1989.
Citește și EXCLUSIV. Carmen Dan a primit diplomă de facultate, fără să treacă pe la școală