Cardul de sănătate nu mai poate fi folosit în această perioadă din cauză că platforma asigurărilor de sănătate s-a blocat. Pacienții sunt foarte stresați, mai ales cei care urmează ca în perioada următoare să ceară eliberearea de rețete compensate sau au nevoie de consultații ori intervenții medicale.
Casa Națională de Sănătate a ieșit cu precizări, în acest sens.
Cardul de sănătate nu poate fi folosit. Ce se întâmplă cu pacienții care au nevoie de medicamente
Pe perioada de indisponibilitate a PIAS, asigurații beneficiază de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare specifice și dispozitive medicale acordate off-line, a transmis Casa Națională de Sănătate într-un comunicat de presă.
”Ca urmare a problemelor survenite în funcționalitatea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), pentru asigurarea accesului pacienților la servicii medicale/medicamente/ materiale sanitare specifice/dispozitive medicale, CNAS anunță următoarele măsuri:
· derulăm în mod susținut și continuu activități specifice pentru remedierea disfuncționalităților;
· acordarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale se face în regim off-line fără semnarea cu cardul național de asigurări de sănătate.
Potrivit dispozițiilor legale, în situaţia producerii unor întreruperi în funcţionarea PIAS, constatate şi comunicate de CNAS prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.
În data de 7 februarie 2025 pe site-ul www.cnas.ro a fost publicat un anunț privind transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale/medicamente/materiale sanitare specifice/dispozitive medicale a activității efectuate în regim off-line pe perioada indisponibilității platformei informatice, precum și a celei care ar fi trebuit raportată în perioada respectivă.
Citește și: Cât mai sunt valabile cardurile de sănătate? Ce se întâmplă cu cele care au depășit data expirării?
Acest anunț a fost completat în data de 12 februarie a.c. cu precizări referitoare la regulile de validare:
a) ”serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare” – pentru perioada 31.01.2025 - până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare;
b) ”serviciul nu a fost semnat cu cardul” – pentru perioada 12.02.2025 - până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare.
Citește și: Câți bani trebuie să plătești dacă ai pierdut cardul de sănătate? Fără el nu poți merge la medic
CNAS menționează în mod expres că persoanele asigurate beneficiază de serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale de care au nevoie, în această perioadă”, a transmis CNAS.