Pe cele 11 grupe de trasee incluse în Programul de transport public judeţean au fost depuse în total 23 de oferte. Licitaţia lansată în acest sens la sfârşitul lunii octombrie, de la o valoare totală estimată de 1,25 miliarde de lei, vizează atribuirea celor 92 de trasee din judeţ pe o perioadă de 6 ani. Mai multe contestaţii au fost depuse, una având câştig de cauză la Tribunalul Iaşi.
Primul lot, care are rute spre localităţi din nordul judeţului, este cel mai disputat. Patru ofertanţi se întrec să obţină cele nouă trasee incluse, dintre care opt au capăt municipiul Iaşi.
Câte trei oferte au fost depuse pentru loturile 10 şi 11. Grupa 10 include şapte trasee concentrate pe direcţia Tg. Frumos-Hârlău-Deleni, iar cealaltă are două, ambele curse rapide pe relaţiile Iaşi-Paşcani şi Iaşi-Hârlău.
Câte o singură ofertă concurează pentru loturile 3 (cel mai ieftin, 54 de milioane de lei pentru patru trasee care leagă de Iaşi localităţi din Dobrovăţ, Schitu Duca, Ciorteşti şi Dolheşti), 5 (opt trasee spre Miroslava, Voineşti, Lungani, Ţibana, Ţibăneşti şi Tansa) şi 9 (cu 12 trasee care au capăt municipiul Paşcani).
Procedura s-a anunţat dificilă încă de la aprobarea hotărârii în plenul Consiliului Judeţean. Reprezentanţi ai societăţilor de transport au contestat gruparea traseelor la şedinţa din iulie, şefii CJ invitându-i să se asocieze ca să-şi crească şansele. Ceea ce s-a şi întâmplat: dintre cele 23 de oferte înscrise în licitaţie, doar două sunt individuale. Celelalte vin din partea unor asocieri de firme.
Citește mai multe pe ziaruldeiași.ro.