Potrivit Pagina de Media, una dintre modificări este cea prin care bugetul a fost mărit cu 10 milioane de euro. Cum? Înainte, era 40 de milioane de euro TVA inclus, acum sunt 40 de milioane de euro fără TVA. O alta: pe durata campaniei, instituțiile media nu au voie să concedieze angajați.
Publicitate
Pe scurt, posturile TV, dar și site-urile, vor încasa mai mulți bani după noile modificări. În plus, campania se prelungește până la sfârșitul anului (31 decembrie 2020), astfel că plafonul maxim de 40 de milioane de euro (bani fără TVA) va fi mai ușor de atins (până acum, nici jumătate din bani nu se cheltuiau).
Prețul pentru difuzările TV, dar și cel pentru online, va fi mai mare dacă angajează oameni noi. La online, prețul diferă și în funcție de numărul de angajați.
Alt amănunt important: instituțiile media se pot înscrie în campanie și de acum înainte, până pe 31 octombrie
Principalele modificări aduse de ordonanță după ce a aprobat-o Parlamentul, inventariate de PAgina de Media, sunt:
Mai mulți bani. bugetul total al campaniei este de 200.000 de lei (40 de milioane de euro) exclus TVA. Înainte era cu TVA inclus
Campanie mai lungă. Durata campaniilor de informare se prelungește până la 31 decembrie 2020 (și vor fi trei campanii de informare lunar).
Posibilitate de prelungire. Campania ar putea fi prelungită și după data de 31 decembrie 2020 „în funcție de necesitățile de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19 și de necesitățile de promovare a produselor și serviciilor românești pentru reluarea activității economice”.