Avioane Craiova incapabilă să modernizeze IAR 99 la timp. Piloții n-au pe ce face școală pentru F-16

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 23.10.2024 - 08:06
Avioane Craiova incapabilă să modernizeze IAR 99 la timp. Piloții n-au pe ce face școală pentru F-16 - Foto: INQUAM PHOTS / George Călin - Imagine cu rol ilustrativ
Avioane Craiova incapabilă să modernizeze IAR 99 la timp. Piloții n-au pe ce face școală pentru F-16 - Foto: INQUAM PHOTS / George Călin - Imagine cu rol ilustrativ

Fabrica de Avioane Craiova se dovedește incapabilă să modernizeze IAR 99 la timp. Contractul cu Forțele Aeriene Române a acumulat deja o întârziere de 8 luni. Iar piloții n-au pe ce face școală pentru F-16.

SHARE

Forțele Aeriene Române nu au primit până acum niciun avion IAR 99 modernizat de Avioane Craiova, deși termenul de livrare a expirat de 8 luni. Potrivit Armatei, pentru întârzieri, fabrica va plăti penalități, dar sumele sunt prevăzute în clauze confidențiale, informează tvrinfo.ro.

Citește și: Cum au ajuns Forțele Aeriene Române să facă ordine la Marea Neagră? Ungaria și Bulgaria sunt sub noi

Avioane Craiova incapabilă să modernizeze IAR 99 la timp. Piloții n-au pe ce face școală pentru F-16

Conducerea Frabricii de Avioane Craiova susține că, în acest moment, sunt gata 3 aparate IAR 99 Standard Modernizat, care nu pot fi însă livrate pentru că nu s-a terminat omologarea.

Avionul IAR 99, în noua configurație tehnică, trebuie să treacă și de tragerile cu muniție reală.

Potrivit directorului Victor Munteanu, dacă acestea vor avea loc în perioada următoare, până la sfârșitul anului Forțele Aeriene Române ar putea avea primele 5 aparate modernizate.

Analiștii economici spun că întârzierile mari din contractele cu Armata sunt inexplicabile, în condițiile în care acestea țin în viață compania craioveană.

Citește și: Cum arată „bestia cerului”, primul avion F-35A „Husarz” lansat de Lockheed Martin pentru Polonia

IAR 99 SM de test ar fi trebuit să zboare în 2022, dar a decolat abia în 2024

Primul avion IAR 99 SM ar fi trebuit predat armatei, în urmă cu 8 luni, la jumătatea lunii februarie. Termenul nu a fost respectat, cum nu au fost nici celelalte din contractul cu Armata.

De exemplu, avionul de test ar fi trebuit să zboare prima dată în vara lui 2022, însă a urcat în aer abia aproape doi ani mai târziu, în martie anul acesta.

Cum IAR 99 SM este aeronava care-i pregătește pe piloții militari pentru F-16, întârzierile de la Craiova dau serios peste cap programul pus la punct de Forțele Aeriene Române.

Armata vrea să aibă în următorii ani 3 escadrile de F-16, așa că are mare nevoie să formeze piloți.

În august 2020, MApN a semnat cu Avioane Craiova un contract pentru modernizarea a 10 avioane IAR-99 în valoare de 275 de milioane de lei, aproximativ 55 de milioane de euro.

Compania a primit în primii doi ani un avans de aproape 20 de milioane de euro.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te