Amendă record, de 100.000 de lei, primită de postul Naşul TV de la CNA

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 25.11.2021 - 18:22
Amendă record, de 100.000 de lei, primită de postul Naşul TV de la CNA. / Foto: playtech.ro

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat cu amendă de 100.000 de lei postul Naşul TV pentru încălcarea dispoziţiilor legislaţiei audiovizuale referitoare la vaccinarea împotriva COVID-19.

SHARE

Potrivit unui comunicat al CNA transmis AGERPRES, postul Naşul TV a fost amendat pentru încălcarea dispoziţiilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, precum şi a prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b), art. 40 alin. (5) şi ale art. 30 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

La stabilirea cuantumului sancţiunii, membrii Consiliului au ţinut cont de gravitatea faptei şi de efectele acesteia, precum şi de sancţiunile primite anterior pe o perioadă de un an şi de modul în care postul Naşul TV s-a raportat la acestea.

Avocata interlopilor Laura Vicol, votată la șefia Comisiei Juridice din Camera Deputaților

Printre titlurile afişate pe ecran se numără: "Credeţi că oamenii nevaccinaţi vor rămâne fără niciun drept în societate?"; "Medicii care au alte păreri decât cele oficiale, daţi afară din sistem!"; "De ce credeţi că se fac vaccinuri fără testări înainte?", se arată în comunicat.

Sancțiuni, și pentru posturile România TV și Estrada TV

O amendă de 5.000 de lei a primit şi postul România TV, deoarece nu a respectat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunilor: "România Exclusiv" din 09.10.2021, "România de Poveste" din 10.10.2021, "Ediţie Specială" din 12.10.2021, precum şi "Ştirile România TV de la ora 14.00" şi "Breaking News, ora 16.00" din data de 14.10.2021. Printre titlurile afişate pe ecran se află "Creşte furia populară în momentul critic al pandemiei"; "Cum vrea Cioloş vaccinarea obligatorie a românilor"; "Resetarea pregătită de Cioloş şi neomarxişti în România".

Clanul Tajideen, activ și în România: plătit de UE, sancționat de SUA pentru finanțarea Hezbollah

Tot în şedinţa de joi, în urma analizării raportului întocmit de Direcţia Control, Consiliul a constatat nerespectarea dispoziţiilor art. 17 alin. (1) din Decizia CNA nr. 277 / 2013 şi a sancţionat societatea Estrada TV SRL (Bucureşti) cu somaţie publică (termen de intrare în legalitate 17.12.2021).

Întrunit în şedinţele publice din 23, 24 şi 25 noiembrie, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a autosesizării şi a sesizărilor primite pentru emisiuni de ştiri şi dezbateri în cadrul cărora au fost abordate teme legate de pandemia de COVID-19. Au fost monitorizate emisiuni din perioada 1 - 19 octombrie 2021, difuzate de 10 posturi de televiziune: Antena 3, B1 TV, Digi 24, Realitatea Plus, România TV, Naşul TV, Metropola TV, eStrada TV, Inedit TV şi Aleph News.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.