În prezent a fost deja realizată structura ieșirii din tunel spre Pitești și se lucrează la celălalt capăt, spre Sibiu. La execuția tunelului lucrează concomitent două echipe de specialiști.
”Antreprenorul dispune de o mobilizare eficientă se lucrează la ambele galerii ale tunelului montan: a fost executată structura ieșirii din tunel spre Pitești și se lucrează la structura intrării din tunel spre Sibiu, decalajul de execuție între cele două galerii fiind de o lună, însă se vor finaliza în același timp, având în vedere că una dintre galerii este mai scurtă față de cealaltă, scrie turnulsfatului.ro
A început să sosească armătura care este folosită la stabilizarea interioară a tunelului.
La execuția tunelului lucrează două echipe concomitent, care au la dispoziție câte un set de utilaje pentru fiecare echipă, iar pentru a asigura continuitatea șantierului antreprenorul a adus încă un set de utilaje, pentru a suplini, în caz de nevoie”, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, după o vizită recentă pe șantier.
La acest tunel lucrează 60 de experți aduși din Austria de Porr
”Echipele de tunel sunt formate din 60 specialiști aduși din Austria urmând a se dubla numărul lor.
Aceștia lucrează în schimburi, atât în timpul zilei, cât și în timpul nopții. La momentul vizitei în șantier erau 300 muncitori și 100 utilaje, pe întregul amplasament al secțiunii”, mai specifică oficialul de la transporturi.
Reamintim că tunelul are o lungime de 1,3 km și este format din două galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers.
Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:
- câte 2 benzi pe sens și acostamente
- sistem de ventilație
- sistem de evacuare
- iluminat public
Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri.
Citește și: VIDEO România atinge borna de 1.000 km de autostradă cu un ciot care se termină în câmp
Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, unde va face conexiunea cu secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu - Pitești.
Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fără TVA și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor.
Autorizația de construire pentru execuția lucrărilor a fost emisă în luna martie a acestui an.
Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.