Cei mai mulți bani – 10 milioane de lei au fost plătiți de la bugetul Administrației Spitalelor și Serviciilor Medicale. De 8 milioane de lei a comandat și plătit reclame Compania Municipală Consolidări.
Și companiile municipale cu bugete mai mici au alocat bani pentru contracte de imagine, în timpul fostei administrații locale conduse de Gabriela Furea.
Un singur contract prin Compania de Publicitate și Afișaj
Astfel, Centrul pentru Seniori al Municipiului București (CSMB) a încheiat un singur contract cu Compania Municipală de Publicitate și Afișaj pentru servicii de promovare audio-vizuală, outdoor și online în valoare de 1,878 milioane de lei. Este vorba de un contract semnat pe data de 20 mai 2020.
Contractul prevedea: „Contract de servicii de promovare audio vizuala outdoor si online, personalizata a proiectelor si programelor desfasurate de PMB prin CSMB”
În 2020, Centrul pentru Seniori a avut un buget de 23,8 milioane de lei din care 3,74 de milioane de lei au reprezentat cheltuielile de personal. Dacă ținem cont și de „alte cheltuieli”, rezultă că banii dați pentru achizționarea de publicitate pe tv și online au reprezentat aproximativ 10% din bugetul destinat vârstnicilor din Capitală.
Citește și: Milioane de euro pentru imaginea PMB
Obiectivele Centrului pentru Seniori al Municipiului București:
Centrul pentru Seniori al Municipiului București este persoană juridică de drept public, cu sediul administrativ situat în Bulevardul Elisabeta 47, sector 5, București, înființat prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 336/2017.
- Organizarea și realizarea, în regie proprie sau în parteneriat cu alte instituții publice: acțiuni, proiecte sau programe culturale, de interes local destinate persoanelor de vârsta a treia cu domiciliul în municipiul București, pensionari și nepensionari;
- Prestarea de servicii publice de interes local adresate persoanelor de vârsta a treia, care să vină în sprijinul persoanelor vârstnice, prin creşterea confortului psihic, prin implicarea în activităţi ce au caracter recreativ și socio-cultural, precum și prin dezvoltarea unei atitudini de întrajutorare între semeni;
- Stimularea, menţinerea capacităţilor fizice şi intelectuale ale persoanelor de vârsta a treia, prin programele şi proiectele derulate care atrag interesul acestei categorii de vârstă să participe la diverse forme de manifestări care le va revigora viaţa socială;
- Desfăşurarea de activitaţi socio-culturale, de socializare şi relaţionare, precum şi activităţi accesibile acestei categorii de vârstă, cum ar fi: petrecerea timpului liber, recreere, destindere, relaxare, atragerea în diverse activităţi culturale, individuale și colective iniţiate de administraţia locală, găsirea a unor soluţii care la nivel individual îi depășesc pe fiecare în parte, precum și schimbul de experienţe reciproce;
- Promovarea participării persoanelor vârstnice la viața comunității prin respectarea principiului ,,îmbătrânirii active” și oferirea de condiții de petrecere a timpului liber care să respecte identitatea, integritatea și demnitatea persoanelor vârstnice.