Grecia este una dintre țările preferate de români pentru petrecerea concediului. Pe un grup destinat vacanțelor în Thassos, s-a semnalat o problemă legată de aderența drumurilor.
Oamenii sunt panicați pentru că pierd controlul mașinilor la viteze foarte mici.
Fenomen bizar pe drumurile din Thassos, semnalat de români: Am pierdut controlul mașinii la 30 KM/h
Oamenii se plâng că aderența este foarte scăzută, iar autoturismele se comportă ca pe un drum cu gheață.
Un român aflat în vacanță a semnalat pe Forum Thassos problema apărută după o ploaie, pe un drum din Grecia.
”Ajuns pe insulă. Ploaie ușoară. Mare atenție la șosele. În coborâre spre Panagia, dinspre Marble, am pierdut mașina de sub control, la 30 km/h. S-a dus sanie.
Citește și: Au mers în vacanță în Grecia dar s-au trezit fără mașină. ”Cine a văzut-o să mă contacteze urgent!”
O dată era să intru în cel de pe contrasens (dacă e pe aici, mii de scuze pentru sperietură), a doua oară s-a dus pur și simplu într-o parte, de parcă nici nu atingea asfaltul.
Mai jos de a doua alunecare am văzut urmele unei mașini plecate de pe sensul meu, urme ce se încheiau într-un parapet îndoit. Fix înainte de intrarea în Panagia.
Nu îmi imaginez ce ar putea provoca genul asta de comportament, la un SUV de altfel.
Drumuri bune și grijă mare!”, a scris românul pe platforma de socializare.
Utilizatorii grupului nu au întârziat să comenteze la acest mesaj. Unii spun că din cauza anvelopelor patinează mașinile, alții că așa este asfaltul în acea regiune.
Citește și: O familie de români jură că nu mai calcă în Thassos. A luat amendă de parcare și a rămas fără numere
”Foarte bine că ați atras atenția prin pățania dvs. și ar trebui ca toți conducătorii auto să rețină faptul că orice "carosabil" are aderență specifică în condițiile "bune", adică uscat și care se schimbă, uneori foarte mult, începând de la ploi foarte ușoare, care creează practic o pastă care va face ca aderența cauciucurilor să fie extrem de mică și atunci apar problemele descrise și ar mai fi multe alte situații, acvaplanarea în condiții de ploaie torențială, ș.a.m.d.
Singura soluție este viteză redusă și circulat într-o treaptă inferioară ca să fie eficientă frâna de motor, chiar și la unele cutii de viteză automate există posibilitatea aceasta... și ca recomandare ar fi să încercați la viteză de 5 km/h, în condiții de siguranță deplină, fără trafic, șoseaua dreaptă, să puneți o frână brusc, să vedeți cum răspunde mașina. Să aveți drumuri bune și fără evenimente neplăcute !”, a scris un utilizator al grupului.
”Nu vă mai cumpărați gume la 200 de lei 4 bucăți că murim nevinovați pe șosele... Gumele scumpe îți pot salva viața..”, a scris altul.
”E asfaltul de vină acolo, în iunie după o scurtă repriză de ploaie, am prins un accident într-o curbă acolo, în aceeași zonă. Trebuie circulat cu viteză mică”, a precizat alt comentator.
”Hai că mai aveți puțin și ajungeți ingineri pe anvelope, asfaltul grecesc este cunoscut la nivel global pentru lipsa de aderență atât pe uscat, dar mai ales pe carosabil umed. Raportul mare de piatră/bitum îl transformă în ghețuș”, a explicat un alt turist.
”Ai dreptate. Este mâzgă provocată de praful de marmură și dacă nu cumva ceva motorină pierdută de camioane sau alte mașini, altfel nu îmi explic. Eu am mers pe ploaie, nu am pățit așa ceva, dar sigur acolo a fost ceva deversat pe jos.
Nu te mira, nu este mare diferență între șoselele lor și ale noastre în ceea ce privește curățenia.
Grijă mare și CO frumos în continuare”, a punctat o altă persoană.
Nu te mira, nu este mare diferență între șoselele lor și ale noastre în ceea ce privește curățenia.
Grijă mare și CO frumos în continuare”, a punctat o altă persoană.