Prima zi a Crăciunului este, în mod tradiţional deja, una din cele mai bune pentru dezvoltatorii de aplicaţii. Utilizatorii cumpără în număr mare aplicaţii de Crăciun, inclusiv pentru a le face cadou celor dragi.
Conform Sensor Tower, în Europa au fost cumpărate aplicaţii în valoare de 54,6 milioane de dolari în prima zi a Crăciunului, care a devenit a doua cea mai bună zi a anului trecut pentru dezvoltatori, după Black Friday.
Anul acesta, europenii au cheltuit cu 29% mai mult decât de Crăciunul din 2019, când suma a fost de 42,2 milioane de dolari.
Însă, Europa a înregistrat o creştere anuală mai mică decât cea de la nivel global. În întreaga lume, creşterea sumelor investite de Crăciun a fost de 34,5%. Cele 54,6 milioane de dolari din Europa reprezintă doar aproximativ 13% din banii investiţii în aplicaţii la nivel global de Crăciun.
Două treimi, adică 36,6 milioane de dolari au ajuns la producătorii de jocuri, care s-au bucurat de o creştere anuală de 21%. Cel mai vândut joc din ziua de Crăciun a fost Brawl Stars, care a atras 1,8 milioane de dolari,
Deşi a trebuit să se mulţumească doar cu o treime din bani, dezvoltatorii celorlalte aplicaţii au beneficiat de o creştere anuală de 50%, de la 12 milioane de dolari în 2019.
Cu 1 milion de dolari, Tinder a fost cea mai productivă aplicaţie de Crăciun.
Cei mai mulţi bani au venit din Germania, ţară care a investit 11 milioane de dolari în aplicaţii în ziua de Crăciun. Urmează Marea Britanie cu 10,4 milioane de dolari şi Franţa cu 5,7 milioane de dolari.