Studii de caz de succes pentru o administrație publică eficientă și digitală

DE Newsweek România | Actualizat: 06.12.2019 - 09:59
Mihnea Mihailescu, Deputy CEO Trencadis

Sunt multe motive de optimism pentru o administrație publică mai eficientă și transparentă datorită utilizării tehnologiei, chiar dacă România nu se plasează pe cele mai bune poziții la nivel european în privința competitivității digitale.

SHARE

Este cunoscut faptul că România se situează pe locul 27 din cele 28 de state membre ale UE în cadrul Indicelui economiei și societății digitale (DESI) pentru 2019 al Comisiei Europene.

Indicele monitorizează performanța digitală globală din Europa și urmărește progresele înregistrate de țările UE în ceea ce privește competitivitatea digitală.

În acest context, este ideal să fie introduse prevederi noi, atât în vederea îmbunătățirii serviciilor publice digitale, pentru a ajuta statele membre să susțină o administrație publică digitalizată, cât și pentru dobândirea de către cetățeni și întreprinderi a competențelor digitale adaptate la nevoile pieței de muncă moderne.

Cum putem avea, totuși, procese de inovare pentru eficientizarea activității aparatului administrativ și a creșterii calității serviciilor publice?

În opinia noastră, a specialiștilor Trencadis, sunt prioritare următoarele soluții: (1) Studierea bunelor practici din țările care performează în cadrul Indicelui economiei și societății digitale și (2) Prezentarea studiilor de caz de succes din piața românească, proiecte care pot fi internaționalizate și în alte ecosisteme de business.

(1) Studierea bunelor practici din țările care performează în cadrul DESI

Studiu de caz: X-Road din Estonia

Estonia este una dintre țările care se află într-un stadiu avansat din punct de vedere digital, cu o creștere constantă a Indicelui DESI datorită celor trei principii fundamentale: (I) Regula o singură dată pentru orice informație solicitată de la guvern, (II) Fără tehnologii învechite, (III) Digital implicit.

Platforma X-Road este un registru digital în care angajatorul poate înregistra informații pentru angajații săi, care pot fi verificate de angajați în orice moment.

Înființat în iulie 2014, acesta este un registru național care reunește informații cu privire la angajați într-un sistem central. Datorită X-Road, 99% dintre serviciile de stat sunt online.

(2) Prezentarea studiilor de caz de succes din România

Studiu de caz : Povestea de succes RoAlert

RoAlert, dedicat alertării populației în caz de urgență, reprezintă un proiect de impact național integrat și livrat de echipa Trencadis.

În opinia noastră, RoAlert este un studiu de caz de succes în ceea ce privește colaborarea stat-privat.

Viziunea Trencadis este că tehnologia reprezintă unul dintre principalele motoare pentru o administrație publică mai eficientă și transparentă, astfel încât suntem onorați că echipa noastră a fost parte din procesul de integrare a echipamentelor hardware, software și a aplicațiilor care sunt la baza sistemului RoAlert.

Prin proiectul RoAlert, colaborarea dintre sectorul privat și cel public a generat o poveste de succes datorită competențelor ridicate ale echipelor Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU) și cele ale Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).

Suntem convinși, de asemenea, că echipa noastră de specialiști a răspuns prin aceeași abordare profesionistă datorită abilităților tehnice și de comunicare.

Studiu de caz: Povestea de succes a Sistemului de Land Management

Soluția integrată de cadastru și carte funciară reprezintă un produs rezultat din experiența acumulată în România cu potențial de internaționalizare și în alte țări.

Din 2018, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară a început să furnizeze extrasul de informare de carte funciară direct online.

Extrasul de carte funciară pentru informare reprezintă situația cadastral-judiciară a imobilelor, la momentul întocmirii acestuia.

Printre beneficiile Sistemului de Land Management se numără automatizarea proceselor de business și a proceselor în timp real și dezvoltarea unei conexiuni mai bune între cetățeni, firme și administrația centrală.

Prin dezvoltarea acestui sistem și datorită proiectelor de îmbunătățire a serviciilor publice, România a urcat în 2019 pe locul 44 în lume în funcție de ușurința înregistrării proprietății, în comparație cu locul 117 din anul 2009, conform Doing Business, clasamentul realizat anual de către Banca Mondială.

Optimism în privința serviciilor publice digitale

În prezent, sunt multe motive de optimism pentru care credem în puterea tehnologiei ca motor principal pentru o administrație publică mai eficientă și transparentă.

Prin intermediul proiectelor de integrare a sistemelor IT și de mentenanță livrate partenerilor noștri, instituțiile publice din România, vedem o serie de tendințe pozitive în administrația publică: de exemplu, specialiștii din administrație adoptă și implementează procese de digitalizare în furnizarea serviciilor publice.

Scopul nostru este de a inova relația dintre cetățeni, companii și guvern prin combinarea tehnologiei, designului și comunicării.

Despre Trencadis

O inițiativă cu ADN 100% antreprenorial, lansată și dezvoltată în România, Trencadis este o companie de tehnologie specializată în soluții de dezvoltare software pentru mediul guvernamental și cel de business.

Trencadis inovează sectorul public pentru a sprijini consolidarea acestuia și a spori capacitatea de a răspunde cerințelor și nevoilor societății.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te