Nu foarte multă lume știe, însă, că România se află chiar în centrul acestor eforturi de cercetare și dezvoltare.
Porsche, marca la auzul căreia majoritatea se gândește la supercar-uri și timpi-record pe circuit, are la Cluj, un oraș cu o tradiție academică în materie de inteligență artificială ce datează din anii 1970, o filială în cadrul căreia două sute de ingineri și dezvoltatori lucrează la o gamă întreagă tehnologii bazate pe inteligență artificială (AI), inclusiv rețele neuronale, rețele neuronale recurente, rețele neuronale convoluționale (procesarea și înțelegerea imaginilor) ori algoritmi pentru consolidarea învățării sau a proceselor decizionale. Provocarea echipei este, în primul rând, să selecteze soluțiile care funcționează cel mai bine într-un mediu auto și care pot fi integrate perfect într-un automobil de stradă.
„Ne îndreptăm rapid către ceea ce este cunoscut în general drept HAD (Highly Automated Driving), un mod de a conduce extrem de automatizat (...)
Creăm un tip de interacțiune om-mașină care este intuitiv și predictiv și ia în considerare condițiile de mediu, inclusiv condițiile de trafic, pentru a menține șoferii în siguranță și pentru a-i scăpa de problemele cu care se confruntă zilnic.
În viitorul apropiat, inteligența artificială nu va răspunde numai la schimbarea condițiilor meteorologice, ci va fi în măsură să evite în mod proactiv situațiile dificile create de alte mașini și șoferi”, a explicat Marius Mihailovici, Director General al Porsche Engineering România.
Centrul de cercetare de la Cluj este integrat în rețeaua globală Porsche Engineering, alături de cele din
Weissach, Bietigheim-Bissingen, Wolfsburg și Leipzig (Germania), Praga (Cehia), Shanghai (China) și Nardò (Italia). Iar specialiștii români au acces la toate resursele grupului.